Digital kontaktbytare

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Kronberg
Inlägg: 142
Blev medlem: 9 april 2004, 18:51:29

Inlägg av Kronberg »

2 st 74HC4053 "Triple 2-channel analog multiplexer/demultiplexer" borde lösa det.
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Dom har rätt hög innre resistans och kommer att ge ett stort spänningsfall om man trycker allt för många 10-tals mA genom dom så dom är inte helt lämpliga.
klopaz
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 december 2003, 03:37:48

Inlägg av klopaz »

Okej, så ni menar alltså att jag ska sätta en diod såhär?
Bild
Har inte riktigt koll på det här med elektronik än... :oops:

Hedis, jag ska modda in min ir-mottagare och en LCD i xboxen. Sen är tanken att jag ska ha en knapp på framsidan av boxen som stänger av backlighten på LCD:n och sätter på fjärrkontrollen när det är dags för att kolla på film. Så det är en knapp som ska aktivera växlingen.
Tack för tippset om den där guiden på xbox-scene, ska kolla in den.

Tack för hjälpen ni andra också, mycket uppskattat.

EDIT
Hittade problemet som dom hade med usb-hubben:
The XBOX controller does not work with the XBOX software; the DVD remote and my racing wheel worked fine, why is that?
I figured the XBOX software (BIOS?) doesnt allows more than one HUB after the internal original hub.
The XBOX-controller has an internal HUB (3 ports), the DVD dongle and racing wheel dont have an internal HUB so they work.
Men eftersom jag inte kommer köra med en hub bör detta inte vara några problem.
Fredrick
Inlägg: 342
Blev medlem: 9 januari 2004, 23:12:33

Inlägg av Fredrick »

Hedis skrev:Fredrick> Ursäktra mig men..... läsa resten utav tråden nästa gång kanske?
:shock:
Skriv svar