Hitta MOSFET:en

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Hitta MOSFET:en

Inlägg av RDX* »

Jag har försökt hitta info om nedanstående fälteffekttransistor men har inte hittat något :( .
Bild
Kapsel: TO237

Nu undrar jag om någon annan har info om den?
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Användarvisningsbild
arvidb
Inlägg: 4537
Blev medlem: 8 maj 2004, 12:56:24
Ort: Stockholm

Inlägg av arvidb »

Det finns en IRF742, "N-channel power MOSFET, 10 A, 400V" enligt chipdocs.com.

Det är det enda jag kunde hitta som var ens i närheten.

edit: det verkar som om Mats lyckades mycket bättre :)

Arvid
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

matseng>Din verkar stämma :tumupp:
Du hitta den på <9 minuter, när jag satt minst i en timme och försökte hitta den :roll:.


vet någon vad T742PS betecknar ?
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Tog typ 2 minuter. 1.5 av dom gick åt till att förgäves hitta nåt lämpligt på 742-delen av typbeteckningen. Man skulle kanske slå sig på en affärskarriär som google-sökare.... :-)

Vad 742'an innebär är en bra fråga. Det verkar inte vara tillverkningsdatum iallfall.

Vad sökde du på i en timmas tid förresten?
Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Du är faktiskt sjukt bra på att söka, fattar inte hur du gör.

Vill du starta en skola? Eller skriv en guide.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

Jag sökte på olika versioner av T742PS och VN och 10KM, Jag sökte dock aldrig på VN10KM.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

Jag kan tillägga att jag MOSFEt:en är till en R/I-transmitter som jag nu har spenderat >2h att rita av i multisim. Dessvärre så hängde sig multisim så allt arbete försvann :shock: :( .
matseng
Inlägg: 2360
Blev medlem: 16 september 2003, 17:18:13
Ort: Dubai, United Arab Emirates
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Ja, det vette tusan egentligen hur jag gör.

Mycket ligger nog i att jag är en "speedreader" när jag läser böcker.

Om jag inte avsiktligt slöar ner min läsning så behöver jag inte ägna mer än typ 5 sekunder per sida när jag läser svensk skönlitteratur för att följa med i handlingen tillräckligt mycket för att klara av ett "läxförhör" om vad boken handade om och vad som hände i olika situationer i storyn.

En sida med sökresultat från google är "avscannad" efter intressanta resultat på nån enstaka sekund.

Sen så är det ju förståss viktigt att hitta rätt sökord för en given sökning. En hygglig kunskap i fackengelska och synonymer är ju inte heller fel att ha när det börjar bli svårt att hitta något. Man ska aldrig vara rädd för att byta ut sökorden om dom första man valt verkar ge dåligt resultat på de 100 första träffarna.

Att utnyttja en sökmoters alla specialare är ganska viktigt i krångligare fall. Altavisa hade förr en operator som hette NEAR, den var oerhört praktisk när det gäldde att få ett tightare resultset. Men den finns inte längre...

Vad gäller google så är den enda som man behöver komma ihåg för vanliga vaniljsökningar är att man kan sätta ett minus framför ett ord för att se till att det ordet inte förkommer i resultaten. Att söka på ""-strängar är ganska värdelöst för det mesta dock.
Skriv svar