Analogt Skiftregister tda-1022

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor
Inlägg: 7155
Blev medlem: 26 juni 2003, 19:23:36
Ort: Landvetter

Analogt Skiftregister tda-1022

Inlägg av psynoise »

Hej, letar efter ett antal analoga skiftregister av typen tda-1022. Vill ha dom till en gammal konstruktion, stereoexpander och echoizer som jag hittat i en gammal bok, 1979. Jag hittar ingen säljare till tda-1022 och någon analogt skiftregister har jag inte häller sätt. Är det bara att lämna konstruktionen eller finns tda-1022 på marknaden?
OpelGT
Inlägg: 269
Blev medlem: 15 juni 2003, 22:20:52
Ort: Varberg

Inlägg av OpelGT »

Gå in på www.jec.se så kan du köpa den där.
TDA 1022 Shift reg. 512 x 16p 96,00 kr

MVH
Henrik
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor
Inlägg: 7155
Blev medlem: 26 juni 2003, 19:23:36
Ort: Landvetter

Inlägg av psynoise »

Ok, tack. Men jag ska leta lite till för 96 kr är den icke värd. Men dat är väl vanligt att gammla kretsar stigger högt i pris när de slutas att tillverka, och lagren börja ta slut.
Användarvisningsbild
Dix
Inlägg: 39
Blev medlem: 26 augusti 2003, 18:46:00

Re: Analogt Skiftregister tda-1022

Inlägg av Dix »

psynoise skrev:Hej, letar efter ett antal analoga skiftregister av typen tda-1022. Vill ha dom till en gammal konstruktion, stereoexpander och echoizer som jag hittat i en gammal bok, 1979. Jag hittar ingen säljare till tda-1022 och någon analogt skiftregister har jag inte häller sätt. Är det bara att lämna konstruktionen eller finns tda-1022 på marknaden?
Denna krets finns inte i många apparater. Jag har en stor Dynacord flanger
på 3HE som har flera kort med TDA1022. Egentligen borde jag sälja den för den har inte så högt frekvensomfång.
Mitt råd är att du fortsätter leta efter den där den säljs billigare men fråga dig själv efter logiken i detta. Ska du sitta vid datorn i timmar för att spara
50:-? Vill du verkligen bygga nåt så är 100:- inget att knorra över.
Annars, bygg prylar med MN3007 m fl. Dessa sitter i nästan alla chorus- eller flangerpedaler. Om du hittar en sån pedal så kan du "låna" kretsen därifrån. I övrigt är dessa kretsar nästan lika svåra att hitta.

Du har väl redan sett här antar jag...
http://www.google.com/search?hl=sv&ie=I ... 22+bbd&lr=
Skriv svar