Letar efter en "komponent"

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
v8mannen
Inlägg: 14
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:08:48

Letar efter en "komponent"

Inlägg av v8mannen »

Hallå

Är inte så hajj på detta. Men jag letar efter en komponent som ser ut så här. Och heter så här:
ST 99109
Har letat på STs hemsida utan resultat.
Den sitter på en lite förstärkare till mitt BOSE system i corvetten, bredvid en annan med texten "99114".





Bild
Bild
Användarvisningsbild
strombom
Inlägg: 3305
Blev medlem: 27 maj 2003, 10:50:20
Ort: Västra Götaland
Kontakt:

Inlägg av strombom »

Den här fungerar som ersättare: elfas ordernr 71-166-84

/Johan
v8mannen
Inlägg: 14
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:08:48

Inlägg av v8mannen »

man tackar å bugar :)

Problemet är att högtalaren som är inkopplad på denna ibland låter bra och biland börjar tjuta högt som f*n! Tog isär och såg att den "brännts" sönder. Borde ju va den, eller några andra ideer?

Tackar..
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor
Inlägg: 1646
Blev medlem: 28 maj 2003, 22:52:04
Ort: Skåne - Lund

Inlägg av RDX* »

strombom>Hur kom du fram till att det var en logik MOSFET?
Användarvisningsbild
Selpix
Inlägg: 161
Blev medlem: 14 mars 2004, 15:54:17
Ort: Huddinge

Inlägg av Selpix »

v8mannen skrev:man tackar å bugar :)

Problemet är att högtalaren som är inkopplad på denna ibland låter bra och biland börjar tjuta högt som f*n! Tog isär och såg att den "brännts" sönder. Borde ju va den, eller några andra ideer?

Tackar..

Jo det lär ju vara den.. men den kanske hade en anledning att gå sönder också, kolla runt lite på kortet och se om det kan vara nått annat som behöver bytas också :)
v8mannen
Inlägg: 14
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:08:48

Inlägg av v8mannen »

yes, ska kika runt. Problemet e att jag inte riktigt vet vad jag ska leta efter? Alla kondingar "ser" bra ut. Inget mer som e brännt...mmmm
Användarvisningsbild
zeus
Inlägg: 7058
Blev medlem: 17 juni 2003, 22:13:44
Ort: Sthlm.

Inlägg av zeus »

Hur gammal är den?

För du vet att BOSE har extremt bra garantier osv. Själv skickade jag in en 4år gammal högtalare och fick två nya tillbaka(Låter olika berende på hur de är spelade).
v8mannen
Inlägg: 14
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:08:48

Inlägg av v8mannen »

oj, den är 13 år gammal :( Vet att det fins en firma som lagar jusst dessa BOSE grejjor till GMs bilar. Men hoppades kunna laga detta själv. Får hålla tummarna att det endast e det som e trasigt.

mvh

Anders
Användarvisningsbild
strombom
Inlägg: 3305
Blev medlem: 27 maj 2003, 10:50:20
Ort: Västra Götaland
Kontakt:

Inlägg av strombom »

RDX* skrev:strombom>Hur kom du fram till att det var en logik MOSFET?
jag googlade lite och kom fram till att BOSE ersatte den transistorn med den jag gav artikelnummer till.

/Johan
Skriv svar