Infineon Aurix

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
LHelge
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2 september 2007, 18:25:31
Ort: Östergötland
Kontakt:

Infineon Aurix

Inlägg av LHelge »

Någon här som har erfarenhet av att jobba med Infineons Aurix-serie? Är det något att ha? Största frågetecknet är hur support och dokumentation från Infineon funkar. Får man nån attention om man har relativt små volymer? (~100k/år)

Är det någon som har erfarenhet av att få den uppfylla ISO-13849 PLd är det ännu mer intressant. De mesta erfarenheter man hittar verkar komma från ISO-26262 eller IEC-61508.

.
Willow
Inlägg: 131
Blev medlem: 23 november 2006, 21:30:44
Ort: Mölndal

Re: Infineon Aurix

Inlägg av Willow »

Har inte använt någon Aurix men däremot försökt få fram datablad. Av någon anledning går det inte att bara ladda ner Infineons datablad mm utan man måste ha login och efter det ordna rättighet att se rätt dokumentation. Det tog en dryg vecka att ordna har jag för mig. Märkligt.
thommyj
Inlägg: 84
Blev medlem: 29 juni 2009, 10:52:23
Ort: Linköping

Re: Infineon Aurix

Inlägg av thommyj »

Jag har lite erfarenhet ifrån Aurix
+ Hög prestanda (finns också i multicore)
+/- Hårdvaran väldigt konfigurerbar. Vill man göra nåt lite annorlunda eller lirka fram den extra byten i bandbredd så är det plus. Vill man bara använda tex SPI "som vanligt" blir det bara krångligt att sätta sig in i alla detaljer om timing, statemachiner och moder.
- Halvslö support
- Linux support för verktyg sisådär (men det kan finnas andra val än det vi använt)
Skriv svar