Problemet är att det är ca. 18Kb som ska skickas varje gång så SMS räcker inte till, om man inte gör pakethanteringar mm. som känns knöligt värre.
Vill inte köpa ett abonnemang som kostar onödigt mycket bara för att skicka GPRS data även om det hade varit smidigast. Det är tänkt att köras året runt och ska skicka varje dag så 30dagars surf al'a kontant näpp.
Däremot är det gratis att skicka MMS mellan familjemedlemmar hos Teleonor mfl. och MMS klarar 300Kb!

Har beställt en GSM/GPRS shield till min Arduino Uno men söker under väntetiden på hur man skickar MMS på ett smidigt sätt på nätet men det är vääääldigt tomt på info. tycker jag. Mest "Det går att skicka MMS..." och ofta obesvarade frågor som "Hur gör jag?"
Har en tråd under allmänt om försök att köra FSK (Modem - tonmodulerad överföring) men det blir på tok för långsamt även om taltid inte är ett problem. http://elektronikforumet.com/forum/view ... &hilit=mms
Någon här som lyckats skicka MMS och i så fall HUR? Verkar lite meckigare än att skicka SMS..
Funderar även på att använda en gammal Sony Ericsson K800i (är lite sugen att prova) men den har sitt seriella interface inbyggt och måste styras via usb. Någon som vet om det går att lösa? Har sett på nätet något om att det inte är omöjligt iaf. men inte hittat något klargörande.