Labbkort till AVR & PIC

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Re: Labbkort till AVR & PIC

Inlägg av jojje »

Det var faktiskt mycket lättare nu. Får prova lite mera, he he he.

Jepp, gör jag "riktigt" kort, då blir det väl med jordplan.
Eftersom grönlacken finns där, så skyddar ju den lite mera.
Ska nog prova på ett lite billigare sätt först.

Nu la jag in stora schemat. Får se om det blir nerskalat,
kommer som tryckbart eller sprider sig över hela skiten.
Snart får vi svaret. :D

Nope, det kom inte in nåt. :(
Då får man iaf göra på gammla sättet med för stora filer.
Hoppas någon fixar så det tex kommer in en liten bild
som man kan trycka på för att se originalet.
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Nu har jag lagt in lite + ändrat lite. Tex ny Power kontakt, Buzzer, ISP-kontakter och 8st RGB-lysdioder.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Limen
EF Sponsor

Inlägg av Limen »

Grymt projekt!

Jag är definitivt intresserad av ett exemplar. Tyvärr kan jag dock inte bidra till funktionen så mycket (inte på samma nivå som Porto iaf :) ).

Hoppas du kommit hem från sjukan nu och att allt känns bra/bättre!

//Björn
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Tackar.

Får se hur, vart och när jag gör korten. Tycker du det räcker med funktioner, eller kan du komma på flera?
Det behövs ju inte flera på kortet eftersom man kan hänga på vad som helst på portarna till höger.
Det finns saker att köpa från tex microElektronika och EtTeam i Bangkok som passar direkt.

http://www.mikroe.com/eng/categories/vi ... ent-tools/
http://www.etteam.com/

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jepp, jag kom hem i måndags. Känner mig väl sisådär, men kan iaf andas så jag inte får panik längre. :shock:

Har föresten beställt en DVD med mina skiktröntgenfiler på.
Ska se om man inte kan lägga ihop bilderna så man får nåt i 3D som man kan snurra på.
Dom skulle få plats med tre skanningar på en skiva. Den första var väldans stor sa hon.
Så den hoppade vi över. Det kostar 120:-

Det som är mest jobbigt just nu är att jag börjar få nya tumörer som växer ganska fort. :(
Ska på konferans nästa vecka. Då bestämmer dom väl vad som ska göras,
men nån ny Gemzar (cellgifter) blir det inte. Den är svartlistad hos mig.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Visste inte att man kunde "beställa" röntgenbilderna, trodde det var nåt de bara gjorde.. för skojs skull :D
Skönt att du kommit hem, även fast du kanske hade det bra på sjukhuset.

Finns det inte något annat spännande som de kan göra så allt med tumörer bara försvinner? Utan att du försvinner förstås ;)

Ang. labbkortet.
Jag skulle nog kunna tänka mig ett ex också sedan, beroende på pris. Blir det med eller utan komponenter?
Har du tänkt nåt på det?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Vi får väl se om jag kan göra så mycket med filerna, mer än att titta på dom skikt för skikt.
Tror det är liknande som om man skulle skanna en vanlig sak och sen får man ett moln eller
vad det nu heter med massa prickar eller dottar. Har för mig att man kan sätta ihop dom till 3D.
Får väl starta en ny tråd om det senare. Ska hämta DVD'n nästa tisdag. Just det, nu kom jag på
vart jag sett det. I Mach3-supporten eller nånstans om Mach3. Får gå dit å rota runt lite.

Tror inte det finns nåt att göra mot min grundsjukdom. Den måste jag leva med resten av mitt liv.
Hur länge det nu varar kan ingen upplysa om, men jag hittade nåt på internet om att jag kunde
räkna med från 2 till 20 år efter att jag upptäckte symptonen. Nu är det omkring 10 år sen det
började, men om det var det jag hittade då vet jag inte heller. Den är väldigt ovanlig så det finns
väl inte mycket statistik att gå på. Föresten den heter Mycosis Fungoides. Man får tumörerna
"bara" i huden, men jag har fått förändringar även i tex munnen. När jag äter så smakar att järn/blod. :sick:

Ang. labbkortet.
Har för närvarande ingen aning om några priser, men om någon här kunde hjälpa till, så borde det väl
inte bli så fruktansvärt dyrt. Nackdelen med hemmatillverkat är ju att det inte blir tryck, och det behövs
nog på den typ av kort. Får se om man kan göra ett jordplan med uttag för texten. Då syns det nog iaf.
Sen är det dubbelsidigt så det kronglar ju till det ännu mera. Ett annat alternativ är att be någon proff
att göra korten. Jag jobbade för massa år sen på MultiCad, och dom har gjort kort till mig förut. Får fråga.
Jag kommer nog att köpa in lite flera komponenter än till bara ett kort, men ni får nog löda på dom själva.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Aj då, det var en otrevlig sjukdom. Jag hoppas innerligt att du har långt längre kvar än vad du
och andra kan tro. Bästa är väl att inte tänka på det, när det går. Har tänkt många gånger på
hur jag skulle reagera att få någon liknande sjukdom, jag vet inte hur jag skulle reagera.
Man får väl bara hoppas på att man tar det, som du verkar ta det, som dagen kommer.

Man kan ju inte gå och tänka på det hela tiden heller, om man inte blir påminnd onödigt mycket..
Då blir man väl tokig istället ;)

Kanske låter konstigt, men som jag sa i början så hoppas jag att du har långt kvar och det utan
allt för mycket besvär och jag hoppas att både du hittar på mycket skoj framöver och jag hoppas
vi kan hjälpa dig ha skoj även när du har det som värst :)

Bara logga på och läsa om våra projekt så mår du bättre ;)

---

Hur som, labbkortet är ju ganska stort också, blir nog rätt dyrt oavsett tillverkningssätt :D
Går kanske att få det sponsrat på något sätt? Kanske någon kan producera till en "lägre" kostnad?

Löda komponenterna är inga problem för mig iaf.. Det och design tycker jag nästan är roligare
än att programmera mikros ;) Har hur många designer som helst för flera olika projekt, men jag
tar inte tag i dem bara för att jag inte vet hur jag ska skriva koden för projekten ;)
Men att designa och "drömma" om slutfunktionen får jag aldrig nog av ;) haha
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Hittade ett dokument på svenska nu som stämmer väldigt bra på det jag upplever.
Tex bilderna känner jag igen från mig själv. Även det under fötterna man ser på bild 5.

Där snackar dom om 5 - 20 år, men nu tror jag att jag kommit ganska bra bit på vägen,
så mera ett två, tre år har jag nog inte kvar. Mot slutet var det bara månader kvar. :(
Hoppas jag inte kommer dit för fort bara. :wink:

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1918
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Usch va otäckt, och det för en som inte har det. Jag hoppas verkligen att du känner dig mindre skrämd än vad en annan gör.
Stämmer samtliga bilder eller är det bara 5an?

Det jobbiga, nu när jag ser det, visst det är fortfarande jobbigast för dig inget snack, men det liknar utslag som min
flickväns, mammas, man har på magen med sår i naveln. Universitetssjukhuset i Linköping har ingen som helst aning
om vad det kan vara. De har varit där tre gånger och säger bara att han ska vila så kanske det går över.

Han har haft så i över ett år.. Det behöver ju givetvis inte vara den här sjukdomen, många kan ju likna.
Men läskigt värre :S

Men inte får du bara ha ett par år kvar.. Klart man inte känner dig så, men man har ju lite koll på vad du gjort här på forumet
förut och så, man har ju "pratat" lite med dig i trådar.. Jag blir lätt skakis och känslosam.. :(

Du verkar ju ändå ta det rätt bra, det glädjer åtminstone mig :) Jag gillar inte när folk är sjuka :?
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Som på bild1 har jag haft i många år. Tumörerna på bild2 känner jag igen, men har inte lika många.
Bild3 och 4 känner jag inte igen, men liknande som på bild5 har jag i perioder stort sätt hela tiden.
Många av medicinerna har jag provat. PUVA fick jag i flera år och IntronA-sprutor gav jag mig själv
i nåt år. När jag började med Targretin så måste man även ta andra saker mot nåt blodvärde.
Då fick jag enorm huvudsmärta så dom slutade med den medicinen. Orsaken till huvudverken var
nog troligen att nån tumör tryckte på nån närv i skallen, men det kom dom på lite väl sent.
Nu har jag slutat med skalleverksmedicinen och jag känner ingen smärta där längre, som tur är.
Håller även på med att trappa ner på morfinet som jag fick samtidigt, men det hjälpte också mot
smärtan i såren jag fick efter stålbehandlingen och cellgifterna. Som tur är så har jag just nu inte
så mycket besvär av själva sjukdomen, men typ cellgiftsbehandlingen är faktiskt värre att leva med.
Att lungorna nu har tagit stryk är att jag fick biverkningar av cellgifterna.
Sen snurrar det massa tankar i huvet hela tiden, inte roligt alls. Svårt att sova normalt.

Det som är mest tråkigt just nu är att jag hittade nya tumörer häromdagen och dom växer från timme
til timme känns det som. Så nu är jag inne i en ny omgång med strålning/cellgifter. Det är det som tär
på mitt glada sinne för tillfället. Snackade lite med frugan nu, och vi skiter i sjukdommen just nu och
får ta en dag i sänder. Blir det återfall, så blir det det. Tar det ett år tills jag försvinner eller fem år?
Ingen som vet. Massa av oss kommer att bli överkörda i morron av galningar i bilar, så varför bry sig
egentligen. Den som lever får se...

Tack för omtanken, det värmer... :tumupp:

Edit:
Det du skriver om han du känner kan vara samma sak eftersom det är så svårt att diagnostisera
i ett tidigt stadium. Du kan ju tippsa om denna sjukdommen, men troligtvis är det en allergisk reaktion
eller eksem. Får hoppas på det iaf. Min sjukdom började med att jag hade torra fläckar på vissa ställen.
Speciellt när man duschat märkte man dom. Sen blev det förhårdningar med torr yta som kliade enormt.
Det på bild1 är ganska typiskt för så jag har det.
Användarvisningsbild
Limen
EF Sponsor

Inlägg av Limen »

Jisses, sånt här får en verkligen att fundera vad man själv gör med sitt liv.
Skönt att se att du har en så sund inställning till det (även om jag förstår att tankarna snurrar ganska vilt).

---

Låg och funderade igår kväll på vad man skulle kunna addera till kortet. Kommer inte på något specifikt - allt går ju att hänga på externt sen.
Skriv svar