maha: Jag åkte tåg igår och fick plocka ihop datorn i all hast då jag missade vilken station det var. Det är möjligt att något skadats då. Dock så är ju området inte väldefinierat, då det blir större med tiden.
Andy: Jodå, varmare blir det. De andra tre hörnen är ljumma, men det svarta hörnet går att steka ägg på.
Norpan: Aha, ok. Jag testade att googla lite, och hittade något om "cold cathode blablabla tube" som skall kunna bete sig som du säger. Är det samma sak som lysrören du pratar om?
Jag har öppnat skärmen så långt jag vågar, och det enda som syns är att beläggningen vid hörnet är lite "diffus", typ "bubblig". Minimalt dock, men det ser ut som att värmen hunnit göra viss skada redan. Med "öppna och titta" antar jag att du menar ytterligare ingrepp, i stil med att avlägsna tejpen kring panelen och kika?
För övrigt fungerar det prima om jag kopplar in en annan lcd-skärm (via uttaget bak, så det är inte grafikkortet som krånglar).
Bilderna i den här tråden visar exakt vad jag pratar om (dock är svaren som ges inte särskilt uttömmande):
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=179880
Iofs, en ny skärm + inverter tycks gå på ~$200 på ebay, vilket inte är så farligt med dagens dollarkurs. Det är irriterande ändå, dock!
Tack för svaren, allihopa.