Mickes "lilla" CNC Bygge. Uppgraderad till 2.0

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
hafiack
Inlägg: 94
Blev medlem: 22 februari 2008, 10:56:05
Ort: Öland

Re: Mickes "lilla" CNC Bygge. Uppgraderad till 2.0

Inlägg av hafiack »

Tack tack! :)

Jag kör 19mm mdf som offerskiva. Men den sitter inte fast utan tanken är att de smidigt ska gå att ta av om man vill göra nån special jigg att sätta direkt över en vakuum anslutning i bordet.

Pop pins är klockrent! nu ska de sägas att jag precis blivit klar så har inte fräst så mycket än men de är helt fantastiskt smidigt. Körde tidigare med tunna mdf bitar som jag skruvade fast och fräste till kanten på för att få en noll position men de var ju inge vidare för så fort man skulle plana bordet så fick man ta loss dom och börja om igen. Kan varmt rekommendera tryckluftscylindrar istället!

Har inte testat men de går ju också att hålla fast material med cylindrarna om man gör någon special fräsning. Man får montera en platta eller liknande uppe på cylinder så håller dom fast material istället när man kör ner dom.

Finns lite fler grejer som ska fixas så småningom. Tanken är att de ska sättas en täckskiva av nått slag på fronten av maskin så man inte ser rören osv. I skivan ska de monteras nödstopp och vridknapp som styr pop up cylindrarna och nån hållare för verktygsmätaren.
Skriv svar