PVC-rör

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Motormannen
Inlägg: 648
Blev medlem: 12 september 2003, 18:40:48
Ort: Stockholm

PVC-rör

Inlägg av Motormannen »

Hej

Jag försöker pyssla ihop en paintball-CO2-landmina och till det behöver jag en del rör och kopplingar gjorda av PVC.

Det ända jag har hittat är något gjort i ABS-plast. Inte riktigt vad jag söker plus att dom är snordyra. Runt 100-lappen för små skitsaker :roll:.
Har även hittat några få PVC-rör men dom var för stora (ca 70mm diam.). Utbudet på kopplingar med mera var också litet. Detta var på Fredells och Trollbäckens trä om det hjälper (två normala byggvaruhus).

Vad jag vill ha tag på är det som dom använder på denna sida (12 poster ner). Inte en sådan mina jag ska göra men materialet är rätt.

Några förslag?
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Inlägg av Icecap »

Det liknar "elektrikerrör" (VP-rör) som finns i ett antal olika storleker, billigt som stryk, kolla med den lokala "shock-absorber".
Användarvisningsbild
Motormannen
Inlägg: 648
Blev medlem: 12 september 2003, 18:40:48
Ort: Stockholm

Inlägg av Motormannen »

Hmm, kan vara VP-rör men jag tvivlar. Skulle kanske funka men...

Det måste gå att hitta den typen av rör och kopplingar dom använder. Jag ska höra med en VVS-butik imorgon.
Användarvisningsbild
Tony
Inlägg: 1038
Blev medlem: 9 november 2003, 16:08:47

Inlägg av Tony »

Eftersom han anger priserna i dollar är det nog Amerikanska rörkoplingar, tveksamt att dessa skulle säljas i Sverige.

VP-rör är billiga men korkar finns nog bara till slang för markförläggning.

Vanliga avloppsrör är troligen bästa alternativet minsta dim. är 25 eller 30mm. men du får gå till en rörfirma inte bygg-varuhus.
Skriv svar