Gimbal bygger POSY-A4

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Gimbal

Gimbal bygger POSY-A4

Inlägg av Gimbal »

En extremt komprimerad byggtråd.

Till slut så fick jag loss tummen och beställde en POSY-A4-byggsats av POS, beställde även kraftagg och stegmotor från JB CNC och styrkort från Jojje. Vaggade sedan in hos närmsta färgmånglare och köpte lite grund- och täckfärg i en macho blå kulör, babyblå.

Delarna i satsen passade ihop fint, putsade kanterna och grundmålade, putsade igen och täckmålade ett par gånger. Borrade vinkeljärnen som håller kullagren och trots att jag trodde jag var noggrann så krävdes det lite filande för att alla kullager skulle ligga an samtidigt som sliderna satt vinkelrätt. Satte ihop delarna och tjohej, det ser ut som en fräs. Skarvade ihop alla lösa elkablar och adderade en gammal laptop.

Efter lite botaniserade med inställningarna så verkar det hela funka alldeles utmärkt.

Och så här ser underverket ut.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
POS
Kontakt:

Re: Gimbal bygger POSY-A4

Inlägg av POS »

Snyggt!
Jag tror du är den första som satt motorn på framsidan, men det blir mycket lättare att ha den på en bänk på så vis.
Gimbal

Re: Gimbal bygger POSY-A4

Inlägg av Gimbal »

Precis, nu finns inget "ömtåligt" som sticker ut på baksidan, det är bara att trycka upp den mot väggen när den inte används.
Skriv svar