Partmaster nya priser + NYHETER
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Partmaster nya priser
Den som HAR V12 sen tidigare.
edit//
Förtydligande, den som köper V12 Hobby licens nu för att kunna köra på en gammal PC med XP har ingen fri uppgradering men väl fungerande CAD/CAM på XP men även upp till W7.
edit//
Förtydligande, den som köper V12 Hobby licens nu för att kunna köra på en gammal PC med XP har ingen fri uppgradering men väl fungerande CAD/CAM på XP men även upp till W7.
- tecno
- Kontakt:
Hallåj Mats,
Det är så att jag inte har fått översättnings verktygen ännu så hur det kommer att se ut framöver har jag svårt att sia om i dagsläget.
Ej heller har jag klart för mig om arbetets omfattning, allt hänger ju på hur verktyget för detta kommer att se ut.
Att det blir en 7-jä-a massa text som ska översättas är ju helt klart.
Som sagt mer om detta framöver.
Det är så att jag inte har fått översättnings verktygen ännu så hur det kommer att se ut framöver har jag svårt att sia om i dagsläget.
Ej heller har jag klart för mig om arbetets omfattning, allt hänger ju på hur verktyget för detta kommer att se ut.
Att det blir en 7-jä-a massa text som ska översättas är ju helt klart.
Som sagt mer om detta framöver.
Hej.
Jag har ingen erfarenhet av Partmaster. Jag tog hem en demo av version 12 som hobbyanvändare. Den innehåller flera olika program.
Vilka av nedanstående delar ingår i det programpaket som du nämner här i tråden?
Partmaster CAD
Partmaster CAM
Partmaster Dcomms
Partmaster Post processor
Partmaster Wire erosion
Dolphin part organiser
PM3D
Jag har ingen erfarenhet av Partmaster. Jag tog hem en demo av version 12 som hobbyanvändare. Den innehåller flera olika program.
Vilka av nedanstående delar ingår i det programpaket som du nämner här i tråden?
Partmaster CAD
Partmaster CAM
Partmaster Dcomms
Partmaster Wire erosion
Dolphin part organiser
PM3D
- tecno
- Kontakt:
Hej Kare,
Partmaster CAD
Partmaster CAM >>>>> Fräs, Svarv eller Trådgnist, en eller flera moduler beroende på ditt behov.
Partmaster Dcomms
Dolphin part organiser
PM3D
Partmaster CAD
Partmaster CAM >>>>> Fräs, Svarv eller Trådgnist, en eller flera moduler beroende på ditt behov.
Partmaster Dcomms
Dolphin part organiser
PM3D
Det är ju 1:a advent väldigt snart, så jag lär inte hinna testa särskilt mycket....
Är det någon väsentlig skillnad mellan version 12 och 13? Jag hittar inget på webbsajten. Jag är intresserad av fräsversionen.
Hälsningar
Kåre
Är det någon väsentlig skillnad mellan version 12 och 13? Jag hittar inget på webbsajten. Jag är intresserad av fräsversionen.
Hälsningar
Kåre
- tecno
- Kontakt:
Här bifogas årets HOBBY prislista.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- tecno
- Kontakt:
Re: Partmaster nya priser + NYHETER
SENASTE NYTT
Parmaster kommer snart med 'entry level 3D', grundmodulen rullar på och snart får vi veta om release datum och priser.
Här ett par skärmklipp
Kommer inom en snar framtid att få vara med i Beta-test teamet, rapporterar om detta framöver.
Detta kommer att bli ett mycket spännande år med Dolphin Partmaster.
Parmaster kommer snart med 'entry level 3D', grundmodulen rullar på och snart får vi veta om release datum och priser.
En av nestorerna inom 3D är med i teametIt will use the PartMaster post processors and the new Simulation module.
We are using Dan Heeks for some of this work, he is very good. The 2D offsetting routines are those from PartMaster which have been tried and tested for 20 years. Is has a modern – Ribbon toolbar layout and looks very good.
The final plan will be to integrate the Moduleworks 3, 4 and 5 axis toolpaths into this “framework”

Här ett par skärmklipp
Kommer inom en snar framtid att få vara med i Beta-test teamet, rapporterar om detta framöver.
Detta kommer att bli ett mycket spännande år med Dolphin Partmaster.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.