Automatisera min Android lur

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
norlin
Inlägg: 434
Blev medlem: 29 november 2015, 23:12:54
Ort: Vänersborg, ish...

Automatisera min Android lur

Inlägg av norlin »

Hejsa forat,
Jag vill på min Androidlur starta ett antal program med en (1) knapptryckning, det är när jag sätter luren i den passiva hållaren i bilen.
Tröttnat på att starta Waze, TomTom fartkamravarnare (ja den funktionen fins i waze men jag gillar "ping" ljudet, Torque och Spotify.

Eftersom jag inte är någon programmerare har jag letat fram 2 appar som säger sig kunna automatisera:
Automate & MacroDroid

Men jag misslyckas i båda att nå det jag vill, i Automate kan jag inte se att jag har en knapp & i MacroDroid kan jag bara starta en app.

Någon med erfarenhet eller tips på var jag kan hitta en lösning?

Tja det var dagens I-landsproblem för mig, starta 4 appar med en knapptryckning.
johano
Inlägg: 1943
Blev medlem: 22 januari 2008, 10:07:45
Ort: Stockholm

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av johano »

Kolla på Tasker, en app som kan automatisera det mesta

/j
Zkronk
Inlägg: 1423
Blev medlem: 23 augusti 2005, 16:44:36
Ort: Uppsala

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av Zkronk »

Har du NFC-läsare i telefonen?
Jag har sett en del som har satt en NFC-tagg i hållaren i bilen för att starta appar på telefonen automatiskt.
norlin
Inlägg: 434
Blev medlem: 29 november 2015, 23:12:54
Ort: Vänersborg, ish...

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av norlin »

johano skrev:Kolla på Tasker, en app som kan automatisera det mesta

/j
Will do, den är värt pengen?
norlin
Inlägg: 434
Blev medlem: 29 november 2015, 23:12:54
Ort: Vänersborg, ish...

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av norlin »

Zkronk skrev:Har du NFC-läsare i telefonen?
Jag har sett en del som har satt en NFC-tagg i hållaren i bilen för att starta appar på telefonen automatiskt.
Givetvis, NFC kan vara kul, funderar på om jag vill aktivera varje gång, kanske kan få en fråga?
Bra tips!
Nerre
Inlägg: 26655
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av Nerre »

Många använder tasker, det finns nåt som heter Llama också har jag för mig. Jag har inte använt nån av dem dock.
Johanb
Inlägg: 3406
Blev medlem: 26 mars 2006, 22:26:12
Ort: Smedjebacken

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av Johanb »

Tasker bör fixa det där med en ikon/widget som du petar på.
Användarvisningsbild
ojz0r
Inlägg: 244
Blev medlem: 14 september 2007, 19:38:04
Ort: Växjö

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av ojz0r »

Jag kan varmt rekommendera Tasker. Jag har mycket automatisering i min mobil som styrs av Tasker.
Jag tycker definitivt att den är värd pengarna, men jag tror att det finns en gratis/provapå version av den om du vill testa lite först.

En heads-up bara, Tasker har en enligt mig ganska hög tröskel innan man lär sig hur allt hänger ihop. Det finns en tråd på swedroid(.se) för hjälp.
norlin
Inlägg: 434
Blev medlem: 29 november 2015, 23:12:54
Ort: Vänersborg, ish...

Re: Automatisera min Android lur

Inlägg av norlin »

Tack för tipset om swedroid, tyckte att 30:- kunde jag riska så jag drog hem Tasker & som nämns är tröskeln högra jmf Automate.
Lyckas nästa få det att fungera, men inte helt ut, mest för att man "kommer på" nya saker man vil ha gjort, som att inte bara starta Spotify utan åxå starta en spellista, och att man kanske vill välja mellan Spotify & Storytell, och.... ja ni fattar.

Jag pillar vidare.
Skriv svar