KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av Icecap »

Ska testa det. Kravet är bara att det ska vara bakåtkompatibelt - vilket ser ut att vara uppfylld - men det blir en massa skrivarbete. å andra sidan har jag jobbat en hel del med de funktioner så att skriva till detta lär väl inte vara katastrofalt heller.

Ska testa vid tillfälle.
Nerre
Inlägg: 26706
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av Nerre »

Skrivarbete? Copy-paste mest väl? Det är ju i princip bara att klistra in

Kod: Markera allt

#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif
i början av .h-filen och

Kod: Markera allt

#ifdef __cplusplus
}
#endif
i slutet av den?
Användarvisningsbild
kimmen
Inlägg: 2042
Blev medlem: 25 augusti 2007, 16:53:51
Ort: Stockholm (Kista)

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av kimmen »

Eller runt #include-direktiven i C++-filen, om man inte kan ändra på "gamla" C-headers.
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av Icecap »

Ska som skrivit ta itu med det när tiden medger, just nu ska jag ha programmet till att fungera till i morgon där det ska demonstreras för en mycket intresserat kund.

Och efter jobbet ska vi till Paintball...
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av Icecap »

Fick grejerna att fungera, skrämde liv i 3 st skrotade 32x16 RGB-moduler med pixelavstånd på 10mm som jag hade lagt åt sida till mig själv. Hade fiskat upp dom från skrotlådan.

Kunden var mycket nöjd med synen och efter vad jag förstod kommer ordern i morgon. :D

Chefen var också nöjd med uppställningen och "renheten" i det hela. Jag har en rullställning just för att hålla skyltar jag jobbar med så den blev displayen hängt upp på, en skiva som hylla höll nätdel + styrkort och det var bara att slå på det på brytaren, då var saken biff.

Så nu har jag 3 st 32x16 RGB-moduler att leka med samt styrkort som enkelt klarar dom. Har ett 4'de kort men där är det några kretsar som mår illa, jag kan byta dom men måste då ta nya kretsar vilket jag inte tycker går ihop med att lappa ihop skrot för eget bruk.

Tyvärr är modulerna multiplexade (1:8) vilket gör att µC'n får jobba en del mer och det tar mer minne då man måste ha dubbel uppsättning skärmbuffer så att den ena kan scannas ut medan man ritar på den andra. När man är klar byter man med ett enkelt kommando.

Detta ger flicker-free uppdatering och det fungerar perfekt.
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43178
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av sodjan »

Detta var alltså inte med C++/C combon?
Vore kul att veta m du också fick igång det
som inte fungerade i början av tråden. :-)
Användarvisningsbild
Icecap
Inlägg: 26147
Blev medlem: 10 januari 2005, 14:52:15
Ort: Aabenraa, Danmark

Re: KPIT GNU C++ knas. Någon som kan förklara?

Inlägg av Icecap »

sodjan: korrent, det var ett rent ANSI C99 projekt.

Nu ska jag bara fixa mitt debug-display (timingen på växling av sändning/ta emot ska trimmas in) som jag för tillfället har kopplat till just för att få det att fungera, då ska jag försöka göra ett C++ projekt av det hela och "suga in" de fungerande ANSI C filer med dessa definitioner och se om det kan fungera.
Skriv svar