100 % Nybörjare behöver grundläggande kunskap om el

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Deckard
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 november 2016, 11:49:56

100 % Nybörjare behöver grundläggande kunskap om el

Inlägg av Deckard »

Hej!

Som titeln säger. Jag är total nybörjare så snälla ha tålamod med mig.
Jag hoppas att det här inlägget kommer rätt. Annars så flytta det gärna eller hänvisa mig nån annanstans.

Jag vill koppla ihop en Surface transducer med en musikspelare (vilken som helst som har ett minitele-intag, ex. iPad.) Och den ska spela upp alla möjliga ljud som text, musik och fågelsång. Det ska ske utomhus under 3-4 timmar utan eltillförsel.

Transducern finns här: http://www.electrokit.com/surface-transducer-stor.49021
Den har en impedans på 4 ohm och en effekt på 3W.
Jag tror att jag behöver en förstärkare och jag vet att jag behöver ett batteri, som jag lätta kan ladda hemma.

Electrokit tipsade om det här batteriet: http://www.electrokit.com/batteri-lipo- ... 0mah.52083

och den här förstärkaren: http://www.electrokit.com/mono-audio-am ... 05d1.49363
Den gör 1.4W till 8 Oh och har en 2.5V till 5.5V eltillförsel.

Och den här batteriladdaren: http://www.electrokit.com/batteriladdar ... -usb.52065

Jag förstår inte varför jag behöver en förstärkare och jag vet inte hur jag kopplar ihop de olika delarna. Inte heller hur jag laddar batteriet.

Jag är tacksam för all hjälp, eller hänvisningar till andra som gjort liknande, andra forum, guider, hemsidor etc.

Bästa
Användarvisningsbild
hubben
Inlägg: 1754
Blev medlem: 7 september 2010, 11:46:58
Ort: Örviken

Re: 100 % Nybörjare behöver grundläggande kunskap om el

Inlägg av hubben »

Hej och välkommen till forumet!