Projekthjälp finnes kanske

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
meconer
EF Sponsor
Inlägg: 493
Blev medlem: 27 april 2010, 20:07:46
Ort: Järfälla

Projekthjälp finnes kanske

Inlägg av meconer »

Hej på er

Jag har lite tomt på idéer för nya projekt och skulle kunna tänka mig att bidra i någon form till andras. Det kan vara både privata projekt men även någon som kanske har en produktidé som skulle behöva en partner av något slag. Jag är "teknikgalen" och gillar därmed teknik i alla former. Jag är 52 år, civilingenjör maskin med inriktning mikrodatorsystem. Det som idag kallas mekatronik. Jag har byggt en del apparater av olika slag genom åren men arbetat allra mest med cnc-maskiner. Både svarvning, fräsning och trådgnistning. Dessutom blir det en hel del felsökning i maskinerna. Jag har också programmerat datorer och microcontrollers i en uppsjö olika språk. Just nu är det mest java.

Eftersom jag har tillgång till en ganska avancerad finmekanisk verkstad så finns det goda möjligheter att få fram mekaniska delar. Framförallt i små dimensioner. Utrustning för att labba med elektronik har jag en del men jag får erkänna att många här har betydligt mer välutrustade hobbylabb än det jag har tillgång till.

Och vad får jag för det då? Ja.. det får tiden utvisa. Jag hoppas på en del intellektuell stimulans, nya vänner och om man har lite tur kanske man ramlar in på något som skulle kunna bli ekonomiskt lönsamt nån gång i framtiden.

Vad tror ni om det? Är jag ute och cyklar eller finns det någon/några som skulle kunna vara intresserad?
bitvarg
Inlägg: 69
Blev medlem: 11 maj 2011, 08:43:29

Re: Projekthjälp finnes kanske

Inlägg av bitvarg »

Hej!
Vilket bra initiativ! Det sitter säker flera på detta forum med bra ide'er men utan möjlighet att förverkliga dom. Hoppas det kommer lite roliga förslag.