Pisstävling?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Nerre
Inlägg: 26707
Blev medlem: 19 maj 2008, 07:51:04
Ort: Upplands väsby

Re: Pisstävling?

Inlägg av Nerre »

Mythbusters har testat att pissa på elstängsel, strålen är inte så sammanhängande efter en halvmeter att den kan leda ström. På väldigt kort sträcka (20 cm?) kan det vara en massiv stråle men sen gör ytspänningen att det blir runda droppar med luft mellan (=inte längre elektriskt ledande).
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: Pisstävling?

Inlägg av lillahuset »

Min farfar hade problem med att det pissades i porten mellan gatan och gården (som en kort tunnel).
Han fick en plåt uppsatt som spänningsmatades och problemet försvann, förmodligen till porten bredvid. Jag vet inte vad det var för spänning inblandad eller om det kanske fanns en varningsskylt som gjorde intryck och löste problemet.
sebastiannielsen
Inlägg: 3662
Blev medlem: 11 september 2004, 09:30:42
Ort: gbg
Kontakt:

Re: Pisstävling?

Inlägg av sebastiannielsen »

Tänk på att sådana här saker med strömförande plåtar och liknande högspänninggrejer inte är så lagliga, om "fel" person (exempelvis en hjärtsvag) kissar på plåten/trådarna så kan faktiskt personen dö! Och det är väl inte så kul.

Försök fundera på varför folk inte använder toaletten istället. Om det till exempel är en krog, sätt upp väggar och sådant så att ni kan ha toaletten öppen för vem som helst utan krav på leg, dvs att "insläppet" sitter längre in i krogen så det inte är något krångel att nå toan, och inte heller krav på åldersgräns för att nå toan. Om toaletten kostar pengar, gör den gratis istället. Finns det bara urinoar, fixa även vanliga toaletter, och vice versa. (vissa föredrar urinoar). För lite toaletter, så att de alltid står upptagna med en lång kö?
Är det smutsigt och orent? Toapapper etc?

Som allra sista utväg, sök tillstånd för allmän kameraövervakning, och så fort någon pissar på väggen så gör polisanmälan för förargelseväckande beteende + skadegörelse varje gång någon pissar, och bifoga kamerabilderna.
opatagio
Inlägg: 236
Blev medlem: 24 maj 2005, 20:19:21

Re: Pisstävling?

Inlägg av opatagio »

Tyvärr är det så att många "offentliga" toaletter endast kan användas mot betalning av en enkel anledning, vandalism. Hade två toaletter i anslutning till ett torg här i centrum som var gratis en period. Tyvärr var det så mycket vandalism i form av gula sjöar på golv, avföring smetad på väggar, klotter, folk som bröt upp plåtskåpen och stal de stora rullar med toalettpapper, söndersparkade sopkorgar. De blev helt enkelt en sanitär olägenhet och såpass hög sjukdomsrisk att det inte gick till slut. Numera kostar det en tia att använda dessa.

Om toaletterna i fråga är i lokalen men allmänt tillgängliga tror jag inte har någon större betydelse för vandalerna. Inte om man frågar min förra hyresvärd där det var en toalett placerad ganska nära en port som i sin tur stog öppen dagtid. Vet inte hur många gånger han fick spola med högtrycken innan han bytte lås och låste för gott.
Skriv svar