pci övervakningsvideokort?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16774
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

pci övervakningsvideokort?

Inlägg av grym »

iett steg längre bort i förhållandet till tråden om dom ljuskänsliga ccd/videokameror så går jag till en sak som även den skall till

jag köpte för några år sedan ett pcikort för övervakningskameror, 4 kompositingångar , kostade inte mycket och var ungefär lika bra :cry:
mjukvaran var fullståndigt urflippat så jag satte den i bra att ha lådan, som elektronikskrot

kollar med er om ni har provat något annat på senare tid?
skulle vilja ha ett simpelt övervakningssystem där man har en dator med pcikort och minst 4 kompositingångar, men med fungerande mjukvara

helst bör man kunna fjärrkolla på det inspelade och gärna i realtid med, ha motiondetect och valbara tider för inspelning/icke inspelning

finns forfarande många mycket billiga kort på ebay, men är numera lite smyg på funktionen på mjukvaran

några förslag?
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Inlägg av blueint »

4x kjell nätverkskamera 10/100M och LAN med PC..
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16774
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

funkar inte

jag vill ha full kontroll på alla delar av kedjan , från (bildförstärkare), lins, ccd med elektronik(ombyggd) , flerkanalig 2.4 ghz länkar, videomonitor i realtid, och parallellt över det, inspelning till dator för möjligt koll över nätet

en hel del till är utöver detta, som irbelysning, pan/tillt, pirdetektorer, vidoeswitchar, fjärrutlösta truppmin :oops: , det sär skulle ju inte sägas högt :eh: :wacko: :foliehatt: :badgrin: :helgon:
Johan.o
EF Sponsor
Inlägg: 2386
Blev medlem: 18 juni 2003, 01:08:50
Ort: Jönköping

Inlägg av Johan.o »

http://www.webhallen.com/prod.php?id=81965

Finns bättre saker, men den var rätt billig.

(Sökte på "DVR +övervakning")
minken
Inlägg: 124
Blev medlem: 28 december 2005, 12:14:48

Inlägg av minken »

Hejsan har du kollat på Zoneminder? De är en linux baserad övervaknings
programvara som funkar med dom flesta capturecarden och förhoppnings vis ditt med
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Axis trådlösa nätverkskameror med inbyggd webbserver? :)
Skriv svar