Ethernut

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Magnus Pihl
Inlägg: 401
Blev medlem: 6 maj 2004, 12:22:36
Ort: Stockholm

Ethernut

Inlägg av Magnus Pihl »

Jag köpte ett "Ethernut" kort (ja inte Ethernet, utan utvecklingskortet "Ethernut" för embedded ethernet) för ett halvår sedan. Jag inser att jag inte kommer ha tid att sätta mig in i varken det eller UDP-protokollet som jag avser att använda.

Kan någon skriva (mot betalning) en mjukvara till den så att den gör om ethernet (UDP) till data som kommer ut på kortets i/o-buss och kvitteras enligt IEEE1284 (parallellport standard ECP/EPP). Kortet har inbyggt 32kB buffert som ska användas för att buffra data.

Jag skickar naturligtvis över hårdvaran och all dokumentation och kravspecifikation till dig.

Kan du göra detta så svara i forumet eller per mail: magnus.pihl@lightmare.se
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

som jag förstår det är det "open source", dvs det lär finnas tonvis med källkod man kan använda sig av. och UDP är inte speciellt avancerad heller. Enligt mig är det de enklaste protokollet när det gäller överförning av data :) en UDP header är ju bara 8 bytes och innehåller sport, dport, längd och en checksumma :)


om det inte är allt för brottom skulle väl jag kunna tänka mig göra det. eller jag måste kolla upp lite mer om ethernut först.. vet ingenting om den.
Skriv svar