Projektarbete, förslag?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
klintan
Inlägg: 307
Blev medlem: 13 juni 2003, 01:59:05
Ort: Ekerö

Projektarbete, förslag?

Inlägg av klintan »

hej!!
vet att uppslaget varit uppe förut med projektarbeten och dylikt, och mulles och stiff är ju väldigt intressant, dock skall väl "våra" arbeten vara mer inriktade mot Naturvetenskap, hmm så nån som vet några intressanta Fysikfenomen som typ jakobs stege, tesla coil m.m.? får gärna skriva nåt förslag, projekttiden är ju nuförtiden 80 timmar så finns en del tid. Vet iofs att stiffs och mulles också drog ut på tiden :D hehe menmen
tack på förhand ändå! :)
Användarvisningsbild
PaNiC
Inlägg: 2565
Blev medlem: 15 augusti 2003, 22:16:15
Ort: Skånelandet

Inlägg av PaNiC »

Ptja en teslatrafo är väl inte fel? :).

Fick bara VG på min dock. Läraren tyckte att det fattades teorin bakom.
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Varför "måste" era arbete vara inriktade mot naturvetenskap? Ett sätt att imponera på lärare är ju att välja ett ämne som sticker ut lagom mycket, det är ett tecken på egen vilja och entuiasm (om du gör ett bra jobb d.v.s.). Att lärarna säger inom vilket ämnesområde man ska skriva projektarbetet tycker jag är lite trams :P
klintan
Inlägg: 307
Blev medlem: 13 juni 2003, 01:59:05
Ort: Ekerö

Inlägg av klintan »

Panic: aaa funderar på de... som sagt, har inte jobbat med högspänning känns lite riskabelt men är man försiktig skall de väl inte vara några problem!
Stiff: hehe joo det är väll sant iofs, man kan väl egentligen lämna området, men känns som det är ganska strikt när de talar om det dom vill styra det lite eftersom vi går natur natur whatever, även fast jag skulle velat gått mer teknikinriktad linje :( menmen skall tänka på saken :)
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

som sagt, jag går också natur/natur (iaf en vecka till :mrgreen: ), och ändå valde jag och mulle att bygga varsin robot tillsammans. Jag läser inga elektronikrelaterade ämnen i skolan och det finns inte ens någon handledare på skolan som kan sätta sig riktigt in i vad vi gjort.
Gissa om man är trött på teoretiska arbete efter bara två år på natur/natur! Mer praktiskt! :wink:
Skriv svar