bygga 12v foderspridare hjälp!

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16772
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

det går skitbra, fast inte som det är skrivet

älgjakten är över, det gack fort, kretskortet är färdigritat, men nu sitter jag på toan någon gång per timma, käkade ute igår och gissa vad man fick med sig :sick: , glad att jag har en nyinsatt toastol, för den gamle skulle inte tåla den sprayningen som det utsätts för nu :cry:

måste hjälpa en kompis med eldragningen i sitt renoveringshus, för längesedan lovade jag det men då sa han att det skulle ske någon gång i januari februari, nästan rätt men fel år , eller hur man nu ser på det, det blir till helgen i vilket fall som helst
sedan hoppas jag få någon aktiv kväll för mig själv, då är det nummer två i ordningen på saker som skall göras
skogstokig
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 maj 2007, 18:24:07
Ort: Ulricehamn

Inlägg av skogstokig »

Älgjakten har gått trögt. Har haft lite oflyt och stolpe ut. + ingen älg i marken, men det är bara att gneta på! :wall:

Härligt att höra att projektet är på G. :P
skogstokig
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 maj 2007, 18:24:07
Ort: Ulricehamn

Inlägg av skogstokig »

Hur går det med alla projekt??

Själv hinner man ju inte med sådant lika mkt nu under jaktsesong. :wink: :P
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16772
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

dåligt, jag gjorde ett kort och började testa i förra veckan men måste tänkt fel på logiken och ska försöka hitta kladden för att se vad jag tänkt fel

sedan så har jag varit tvungen att koppla i huset för att få el på ett lagligt sätt, borde inte göra det nu men det finns inget vettigt allternativ
skogstokig
Inlägg: 17
Blev medlem: 27 maj 2007, 18:24:07
Ort: Ulricehamn

Inlägg av skogstokig »

Fasen alltså. med risk för att verka tjatig :oops: Hur går det med logiken? :wink:
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16772
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

det är jag som är tjatig, har inte kommit någonstan med någonting på flera veckor, borde inte ens vara hemma denna helgen men måste få färdigt saker i huset innan jag ens kan våga vila
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16772
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Inlägg av grym »

för första gången på ett år ungefär har jagkunnat göra lite halvdann elektronik

gjorde kort och det biddenaturligtvis fel men som prototyp så fungerar den so den skall

funktion är att vid påslag på timern så väntar den lite och sedan kör motorn i en kort och inställbar tid med inställbart varvtal, har man bara programerat en minut så får man en liten giva, vill man ha mera så kan man köra flera minuter på timern och då går motorn några korta cykler

att kunna välja motorvarvtal var smidigt då den förra prototypen slängde för långt med standardmotor och att välja varvtal underlättar det mekaniska arbetet

den är tänkt att sitta i original boxen, så man slipper krabba med det
bara silikona fast kortet och ett blindpanel på baksidan

alla kablar in på framsidan och med skruvplint för enkelt byte

enkla komponenter men en del ytmonterat

några bilder
beklagar bildkvaliten men hoppas att en bättre kamera är på väg snart

mera kommer snart, ska bara få tummen ur lite till



Bild
Bild
Bild
Skriv svar