CD spelare

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Highlander
Inlägg: 18
Blev medlem: 3 juni 2003, 13:34:02

CD spelare

Inlägg av Highlander »

Ok något som jag har funderat på är att göra en dubbel cd med cd rom spelare är det någon som vet något om detta?

Sedan tänkte jag mig att även kunna sätta in en HD för mp3 lagring

hadde tänkt mig att det skulle bli som en disco spelare !!!
mullemeck
Inlägg: 1306
Blev medlem: 27 maj 2003, 23:52:06
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av mullemeck »

vad menar du med en dubbel cd med cdrom spelare?

vad ska du koppla hd:n till?
hebbe
Inlägg: 162
Blev medlem: 29 maj 2003, 00:45:20

Inlägg av hebbe »

Ett tips:

Om du vill ha pitch control går det ofta att byta ut et kristall i CD-spelaren med en variabel pulsgenerator. T.ex, sitter det en 10MHz där prova med en 12M om den går stabilt, +20%.

Gjorde detta själv med en Philips-spelare, funkade fint. Fast man vet inte vad som händer med IDE-bussen dock.
Highlander
Inlägg: 18
Blev medlem: 3 juni 2003, 13:34:02

Inlägg av Highlander »

Jo sälva iden är att jag ska göra en spelare som lämpar sig att göra spelningar med ( PÅ klubbar )

Jag vill ha två cd spelare! som jag kan mixa mellan och en hådisk som jag kan köra mp3 låtar från. Sedan vill jag även ha en skärm av något slag ( kanske en 5 tums tft skärm!)

Jag har kikat lite mer på det nu och tror att det är lättast att köra med ett riktigt moderkort! och operativsystem. Jag är därimot osäker på om jag ska göra ett program skälv eller om man ska avända något färdigt!
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor
Inlägg: 7155
Blev medlem: 26 juni 2003, 19:23:36
Ort: Landvetter

Inlägg av psynoise »

Finns modul till xmms (www.xmms.org) så du får pitchkontroll, passar det inte så kan du i alla fall titta igenom källkoden. Lättast hade nog varit att använda xmms och sen styra programet från någon port typ spelporten (lätt att koppla in potentiometrar) för att styra hastigetheten. En sak som jag ej vet finns till xmms eller någon annan liknade spelare är om man kan ställa in cue-punkt som är ett måste för cd!
Användarvisningsbild
chille
Inlägg: 2469
Blev medlem: 25 juni 2003, 20:54:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av chille »

gör som mig och kör vinyl :)

har iofs ochså en gammal unken dubbel-cd som står och skräpar, måste byta lasern i den och en ny sån kostar ju för fan 600spänn :(
jonas18z
Inlägg: 139
Blev medlem: 28 maj 2003, 01:35:19

Inlägg av jonas18z »

Ta en titt på
native interumets traktor DJ

eller
pcdj.com


där kan du pitcha cd skivor i programvaran.

Annars kan du ju köpa en beg dj spelare för ett par tusen.
Användarvisningsbild
GuruX
Inlägg: 257
Blev medlem: 26 maj 2003, 21:52:15
Ort: Göteborg

Inlägg av GuruX »

Traktor rullar just nu hemma hos mig.
Enklare kan det inte vara att göra snygga mixningar.

PCDJ suger tycker jag.
Skriv svar