Bygga USB fickminne

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Frke
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 januari 2004, 19:38:33

Bygga USB fickminne

Inlägg av Frke »

Har sökt som en galning för att hitta ritningar och guider till hur man kan bygga detta. Har ett Compact fash minne på 128 mb som jag tänkte använda, dom är väll ganska smidiga med USB. Någon som vet länkar eller har gjort själv??
klintan
Inlägg: 307
Blev medlem: 13 juni 2003, 01:59:05
Ort: Ekerö

Inlägg av klintan »

Har sett ett antal styrkretsar för USB till HD antar att det inte kan vara så svårt att hitta till Flash minnen m.m. samma teknik typ. KOmmer inte ihåg nån specifik just nu men.
Frke
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 januari 2004, 19:38:33

Inlägg av Frke »

Jo har försökt kolla men inte vetat om jag hittat rätt. Behövs det någon programering av stykretsen..? har inte så bra koll
Pinkevin
Inlägg: 285
Blev medlem: 1 januari 2004, 12:44:10
Ort: Norrtälje

Inlägg av Pinkevin »

Kolla på stromboms IDE -> USB interface, http://193.11.236.26:1234/projekt/html/ ... nu=1&sub=5

Det är bara att fixa fram ett schema för omvandling mellan CF -> IDE (de är kompitabla, bara att hitta schema över vilka pinnar på CF kontakten som ska gå till vilka på IDE kontakten).
Frke
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 januari 2004, 19:38:33

Inlägg av Frke »

Okey tack så mycket. Har tänkt att köpa en färdig IDE till USB koppla om den till Compact Flash och föröska få ner den i storlek m.m. Fast du vet inte var jag kan få tag i ett sånt schema, det blir väll till att googla
Skriv svar