Jag har handlat en del hol HobbyKing. De är snabba och tilförlitliga. Frakten kostar inte så mycket, men de har fasta viktgränser, så jag brukar köpa lite bra-att-ha grejor för att fylla upp paketet.
Du kan nog vara rätt säker på att ditt paket fastnar i tullen. HK är öppna för att skriva ned varuvärdet på paketet, men tullen kräver vanligtvis att du bevisar med kvitto vad du betalat.
Här är lite bilder på några motorer och ett miniservo, som jag köpte hos HK. Alla motorer är brushless outrunners.

Själv håller jag på att bygga en quadcopter. Inte bara själva mekaniken, men även styrningen. Tittade först på Mikrokopter, och tyckte det var kul med ett Open Source projekt man junne bidra till, men upptäckte att de hade en mycket restriktiv licens som gjorde att man inte fick använda vara sig kod eller elektronik kommerciellt. Koden fick man dessutom endast använda på deras hårdvara.
Det var inte riktigt min uppfattning om hur Open Source ska fungera, så jag har startat ett eget projekt.
Jag ville även ändra lite på hårdvaran, modernisera lite och integrera flera delar på samma kort.
Så här ser kortet ut i dagsläget:

Än så länge sitter jag ensam och pillar med detta, det vore ju kul om någon annan vore intresserad i att delta i projektet.
Projektet hittar ni här.
På vägen för att hitta lämpliga delar för detta, köpte jag även en Spektrum DX-7 radio. Den användar en Cypress CYRF6936 2.4GHz chip för kommunikationen med mottagaren. Denna är oerhärt enkel att använda och behöver bara några enkla kringkomponenter. Hittade några moduler som använde samma chip, och visionerade snabt en liten enkel fjärrstyrning. Bonusen med denna chip är att kommunikationen är två-vägs, och det är då jättelätt att få lite data tillbaka om batteristatus m.m.
Här finns mitt projekt med dessa moduler.