Så har jag monterat saftblandare och blixtljus på bilen för att synas. Detta går via ett relä till en tre-vägs strömbrytare. Jag vill via den välja om ljusen ska vara på, av eller följa varningsblinkersen. Alltså när varningsblinkersen är på så vill jag att även saftblandare och blixtljus ska lysa, (om brytaren står i det läget).
Problemet är att efter att ha studerat bilens elschema så verkar det som om det enda stället jag kan plocka ut en spänning när varningsblinkersen är på, är från den varningslampan som sitter i instrumentpanelen som visar att varningsblinkersen är på. Den spänning är ju då pulserande, så jag behöver alltså en lösning för att hålla ett relä draget den tiden som det är mellan blinkningarna, mindre än en halv sekund (?). Då det var längesedan jag läste elektronik så skulle jag uppskatta lite hjälp här. Jag misstänker att man borde kunna lösa detta med en kondensator, som laddas upp när det finns spänning, och som då orkar hålla relät draget i ungefär en sekund.
Jag vore väldigt glad och tacksam om någon kan hjälpa mig med detta, hur det ska kopplas och lagom dimension på komponenter. Ser gärna en enkel lösning. Och detta behöver ju inte vara ett under i precision

Några idéer??