Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 01.00 2017-11-23

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: 22.22 2017-08-17 

Jag kör med Opus för test också.
https://www.youtube.com/watch?v=j7QuAuV5Xac&t=2s

Här är min test-station. Den ger mig indikation på hur cellerna mår ivf.
Kan även se lite av mina celler på de videorna. Har ett par nu.
Kör det i mitt solsystem.

InläggPostat: 22.51 2017-08-17 

Nice, jag såg några av dina videor, tillsammans med en massa andra diy powerwall-byggen, för information och inspiration innan jag byggde mitt batteri.

Uppdatering: vid 34V utspänning (3.4V cellspänning) får jag räkna batteriet som urladdat i elcykelsyfte. Då orkar inte motorn hjälpa till nämnvärt i uppförsbackar längre, och toppfarten på plan mark är också reducerad. Det ger en ungefärlig räckvidd på 8 mil per laddning, och med jobbpendling på en mil om dagen räcker det fint att ladda varje helg även om jag mysåker ibland.

Tiden får visa hur länge cellerna håller, men det är de 80 bästa av ca. 150, så förhoppningsvis kan det gå ett år eller två innan de börjar bli kassa. När det blir dags att plocka isär batteriet, och om jag väljer att då fortsätta med Vruzend-hållarna, ska jag nog bygga om det till 9p, bara för att jag kan. Det finns precis plats.

InläggPostat: 18.27 2017-10-11 

Uppdatering: för bästa prestanda laddar jag cykeln efter 3-4 mil; i praktiken varje onsdag och söndag. Annars blir den för slö i uppförsbackarna i slutet av veckan.
Det ska bli intressant att se hur batteriet reagerar på minusgrader. Cykeln står i ett kallt uthus om nätterna, och ute hela dagarna. Jag tycker mig ana att det behöver värma upp sig om morgnarna innan det ger full prestanda, men det kan vara inbillning.
Edit: mätte upp cellerna idag efter att ha cyklat några mil sen förra laddningen, och hade då 3.67-3.68V på alla cellgrupperna. Jag har cyklat 1-1.5 mil om dagen varje vardag sen september, och laddat 1-2 gånger i veckan. Jag anser batteriet såpass välfungerande att jag inte tänker öppna och mäta det något mer med mindre det börjar krångla.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme