Idag hämtade jag ut 2X5kg Logikkretsar på posten

Min tanke nu är att jag öppnar inte ens dessa paket förrän jag fått köpt 3st Raaco sortimentskåp (120 fack/st).
Även om jag inte kan fylla alla facken med unika typnummer så har jag nytta av dessa sortimentskåp ändå.
Men min preliminära plan är HC/4000/LS i respektive skåp (nerifrån och upp för dom kommer stå på varandra).
Sen kommer det komma upp en Excel-lista på precis alla logikkretsar jag har, där måttliga mängder kan komma att skänkas till behövande.
Jag har bestämt mig för att i HC-skåpet bara låta HCT komplettera HC och då alltså bara på ett sätt som gör att HC-utbudet blir så brett som möjligt, dvs med stor sannolikhet kommer det bli en hel del HCT över som jag funderar på att skänka bort till en viss person här på forumet och jag har dessutom redan talat om dessa funderingar för honom utan att lova nåt, dock.
MVH/Roger
PS
Det kommer inte hända så mycket mer i denna tråd på ett tag, vill speciellt beställa sortiment-skåpen först men har också annat att göra även om det kliar i fingrarna förstås