Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 14.19 2018-11-17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 364 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Författare Meddelande
InläggPostat: 21.01 2018-10-16 

Jag gick i valet/kvalet om ag skulle byta olja i växellådan/bakaxeln. I förra veckan bestämde jag mig och hällde ur den och jösses vad vatten och skit det kom ut... Jag misstänkte att hydraulen inte funkade så jag passade på att ta ner pumpenheten när ändå oljan var avtappad. Pump och ventilpaket är sammanbyggt, själva pumpen drivs av kraftuttagsaxeln och ventilen styrs dels av höj/sänkreglaget och dels av ett automatiskt tryckstångsreglerat system som hjälper föraren vid tex plöjning att hålla exakt djup. I dag tog jag isär hela pump-paketet och gjorde rent och fixade, den behöver en ny reglerventil så den är beställd (148 kr + moms), annars var allt i hyfsat skick. En grej, jag hittade en kugge i den bakersta oljepluggen (under bakaxeln), det såg ut som den legat där åtskilliga år men den är alldeles för liten för att komma från bakaxeln, växellådan har mer den storleken på dreven men kunde inte se nåt drev som haltade eller lät konstigt. Detta kan ju vara en rest från en reparation för länge sedan? Bilder finns men jag kan inte vända dom rätt så allt blir fel.

InläggPostat: 08.09 2018-11-02 

Jag har fått hem reservdelen till hydraulen och fått ihop det, hällt på 20 liter olja. I går gjorde jag en gaspot, se bild
Bilaga:
20181101_102119.jpg

Jag har även hunnit få till den på traktorn och fått dit elektroniken i en gammal väska av nån polymerplast som verkar passa ganska väl. Jag är inte riktigt nöjd men hittar inget bättre just nu...
Bilaga:
20181029_213500.jpg

Efter detta så är grejerna monterade och ett elsystem börjar växa fram.

edit, det har kommit med en PDF-fil av misstag som jag inte kan ta bort för jag kan inte se den i "ändra" men det är bara ett kalibreringsprotokoll... nu kanske borta?

Logga in för att visa de filer som bifogats till detta inlägg.

InläggPostat: 09.43 2018-11-13 

Detta har hänt sedan sist. Jag har nu fått igång traktorn men dubbelmassasvänghjulet gör (förutom svårstartad) att traktorn småhoppar fram på back, 1: och 2:an så jag har beslutat mig för att antingen steloperera eller byta till ett massivt hjul. Nu är traktorn delad på igen för bla helsvetsning och målning. Min tandgivare har ju 28_2_28_2 drev osv men dom nya tandgivarna har 60_2 drev per varv istället och jag har fått tag på en sådan platta/givare så jag kommer att montera denna bakom svänghjulet parallellt med den gamla och när jag är nöjd med min från början programmering så kommer jag nog att göra ett nytt program för den nya givaren...

InläggPostat: 20.51 2018-11-13 

Det "nya" tandgivaren/drevet kom hem i dag men jag måste bygga om motorblocket för att få det att passa så jag väntar till nästa tillfälle. Nu i dag så blev svänghjulet steloperarat med svetsen och traktorn ihopsatt igen i ett stycke ståendes på egna hjul. I morgon (om jag hinner) skall jag försöka få till resten, typ bränsletank, kyl, div elkopplingar sen göra ett startförsök...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 364 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme