Electrokit Buggfix Plus
Aktuellt datum och tid: 09.44 2018-04-24

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Svara på tråd  [ 260 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Simulering av Vinga Fyr
InläggPostat: 17.54 2017-12-11 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Du har ju faktiskt helt rätt, spana in Vinga och Raps-Olja t.ex!

Tål att funderas på det här :)

MVH/Roger

InläggPostat: 00.22 2017-12-16 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Idag hände nåt roligt.

Min vän på Käringön, som jag skickade KMF till, hörde av sig med ett litet MMS, i meddelandet fanns en bild på en modell av Måseskär fyr som lös.

Modellen gissar jag var större än en halv meter, kanske hela 75cm.

För en gångs skull ångrar jag att jag bara kör gammal hederlig knapptelefon för annars hade jag kunnat dela bilden.

Jag blev att rysa när han skickade mig bilden, vansinnigt roligt!

MVH/Roger
PS
Man ska dock kunna skicka mejl med telefonen och jag har lyckats för några år sedan men när jag för typ ett halvår sedan försökte igen så gick det inte så jag har gett upp den där tekniska skiten.

InläggPostat: 16.58 2018-03-08 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Vill bara berätta en rolig sak som hände mig igår.

Mannen som jag byggde KVF (Vinga Fyr) till har hört av sig med en tackvideo som jag alltså fick se hemma hos min vän.

Jag rös när jag såg den men jag har inte nån kopia på den korta snutten så att jag kan inte dela den här.

Inte för att man behöver bevisa sin egen duktighet men det hade varit roligt att visa den för Er, tills dess får Ni lita på mitt ord.

Om intresse finns kan jag försöka vaska fram videosnutten (som naturligtvis visar en installerad KVF i en riktig Vinga-modell).

MVH/Roger
PS
Kom dock ihåg att det inte är jag som konstruerat kretsen utan E Kafeman, jag bara byggde ihop grejerna likt en byggsats från Josty Kit :D

InläggPostat: 19.42 2018-03-08 

Som du kanske märkt Roger, så är vi rätt många gubbar som VET hur saker ska göras, men det var du som satt med lödpennan som gjorde det.
Att någon nu uppskattar det du byggt är helt din förtjänst.
Tar åt mej en liten del, men inte av bygget, utan av att ha bidragit något lite till det som nu är din erfarenhet.
Beundrar din ihärdighet, utan den hade inte slutresultat blivit vad det blev, ett riktigt realistiskt blinkande med fin fyrkänsla.
När nu bygget är insatt i en fyr-modell så ser det säkert inte sämre ut, vilket förmodligen alla som nu ser fyren tycker.
Självklart så säjer han du byggt detta åt att det är Roger och ingen annan som åstadkommit detta. Det är helt min åsikt också.

Klart du ska försöka få tag på filmsnutten och dela med dej. Det skulle bli en "grand finale" på en lyckad bygg-tråd.

InläggPostat: 19.58 2018-03-08 
EF Sponsor
Användarvisningsbild

Tack E Kafeman för dom fina orden, jag ryste av välbehag när jag läste dom.

Jag kommer göra som du säger dvs försöka få tag i den här videosnutten och dela med mig av den här i tråden.

Det var kul må du tro att först sitta där och stirra på en oblinkandes modell av Vinga under den långa pausen som han hade lyckats träffa för att plötsligt se den skina upp.

Kombinationen av det visuella och hans ord gjorde sedan att jag rös av välbehag, en annars ganska sällsynt känsla.

MVH/Roger

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd  [ 260 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme