Det här är nog det nördigaste inlägget hittils

Jag har alltså sorterat in "alla" mina motstånd i olika mycket käcka vikta foldrar av papper. Ide'n kommer ursprungligen från ELFA när jag köpte 1/4W metallfilmsmotstånd i E12-serien (10Ohm-2k7) för mycket länge sedan i detta format.
Men som amatör gillar jag det så mycket att jag tidigt skapade en likadan folder för 3k3-1M (brun).
När jag sedan började på Chalmers gick jag snabbt med i ETA och bl.a lindade transformatorer. En vacker dag donerades det dock flyttlådor med motstånd till oss. Vi fick då för oss att vi skulle plocka ihop hela serier i olika påsar om typ 20st/värde för den årliga auktionen. Under ett antal dagar sprang vi som tettingar och rev av motstånd samt stoppade i påsar. Jag fick naturligtvis en godispåse. Men jag har knappt använt den tills igår. Den har dock varit inventerad i typ två decennium och det finns en del udda värden i påsen. Tror jag skapade den bruna foldern mha påsen. Men sen blev det udda motstånd över dvs värden som man sällan använder (typ <10 Ohm och >1M). Men så igår gav jag mig tusan på att sortera dessa också. För enkelhetens skull hamnade de i två olika foldrar. Så nu har jag även 1Ohm-8R2 och 1M2-10M i två olika foldrar och mitt (tekniska, obs) liv är fulländat

MVH/Roger