Pajn: Takk for interessen

Enheten ble først laget for eget bruk, men pga. interesse fra venner kjøpte jeg fem kort fra BatchPCB.
Etter å ha lagt det ut på forum i Norge var det flere andre som kontaktet meg og ville kjøpe en, så jeg fulgte det opp og får nå snart inn et litt større kvanta med kretskort.
Protokollene er helt og holdent tatt hånd om av hardware. Enheten har en bootloader, så firmware vil kunne oppgraderes senere for å støtte flere protokoller.
Kommunikasjonsprotokollene som er implimentert er fundamentalt forskjellige. Om de skulle bli tatt hånd om av en PC måtte kommunikasjonen med enheten skje på et veldig lavt nivå - sannsynligvis så lavt som å fortelle enheten når bærebølgen skal av eller på. Dette vil igjen gjøre det svært vanskelig for nybegynnere å lage programvare til enheten, og da forsvinner noe av poenget.
Når det gjelder sabotasjekontroll tror jeg du har misforstått konseptet. Hver av de åtte minneplassene i enheten kan lagre den unike IDen til én fjernkontroll. Dette vil si at alle fjernstrømbrytere som er parret med denne fjernkontrollen, om det så skulle være 16 stykker (som er antall kanaler på en NEXA-fjernkontroll), vil gå under den samme IDen. Du kan legge inn åtte slike fjernkontroller i dette minnet, og de færreste har vel mer enn det... Når alt kommer til alt har enheten nok plass i EEPROM til å kunne lagre IDen flere hundre fjernkontroller, så det er egentlig ingenting i veien for at jeg kan utvide dette i neste firmware. Jeg så bare for meg at det aldri ville være noen som hadde mer enn åtte fjernkontroller - men kanskje jeg tar feil her? Mye av poenget med denne funksjonaliteten er nettopp å kunne bruke MultiTRX som "sniffer" som du sier, slik at programvaren kan registrere når fjernstrømbrytere blir skrudd av og på av andre enheter enn MultiTRX. NEXA fjernstrømbrytere kan etter hva jeg husker parres med maksimalt seks fjernkontroller, så det blir sannsynligvis en større begrensning om du har mange fjernkontroller.
MultiTRX har en vanlig FTDI FT232RL USB-UART-converter, og dukker opp som en serieport. Jeg har lest at andre har brukt FT232RL med f.eks. Gumstix, så den fungerer med ARM ja.