Jag har labbat runt med lite olika OP-förstärkarkopplingar, men nu är jag nöjd.
Schema:

EDIT (21/5-09): Schemat är inte 100% aktuellt längre.
OP-förstärkarna är av typen OPA2134 som får hjälp att driva utgångarna med hjälp av bufferkretsarna BUF634. Buffrarna är kopplade i wide-BW-mode, vilket ökar viloströmmen något, men det gav en väldig förbättring i mätningarna. Varför det blev bättre är lite oklart, ty ljudsignalerna ju inte är i närheten av de 180 MHz som kretsen klarar i wide-BW. Och då är den inte direkt långsam i normal konfiguration heller - max 30 MHz. Kanske beror det, på något vis, på att de sitter inne i feedbackloopen?
En virtuell jord skapas med två spänningsdelande motstånd och en OP-förstärkare. En utgångskanal för jord finns också, vilket även det gav bättre mätvärden. Sannolikt beror det på att den relativt stora strömmen från hörlurarna slipper störa och dumpas, i signaljorden.
Inga värden är huggna i sten här, dessutom har jag lagt till några kondensatorer som "option", ifall det skulle bli problem med självsvängning (osannolikt, men ändock).
Som korten ser ut just nu:
Undersida:

Ovansida:

Samma sak här, det finns en del motstånd t.ex. som egentligen inte behövs, men dels så underlättade det routningen och dels ger det lite fler val när kortet väl är etsat.

Tyvärr har jag ingen nyare bild på förstärkaren än den ovan. Som det är kopplat på den här stämmer inte alls med slutresultatet.
Mätresultat (Loopat vs. Grado-lurar 32 ohm)
Notera att mätningarna är gjorda när allt sitter i labplattan. Med andra ord torde det slutgiltiga resultatet ge bättre mätvärden.
Av det jag har hunnit lyssna med den, så låter det väldigt bra, en klar förbättring gentemot att köra hörlurarna direkt in i ljudkortets linjeutgångar. De utgångarna är dimensionerade att driva extern förstärkare, inte ett par hörlurar på 32 ohm.
Lådan jag har tänkt använda:
http://godtycklig.se/lada.pdf
Eventuellt kommer jag behöva hjälp av någon CNC-människa att fixa front- och bakpaneler. Det är ju i och för sig inte så stora saker, så jag kanske klarar att göra det för hand på de medföljande panelerna.