Slutstegsbygge

Berätta om dina pågående projekt.
Zwepp
Inlägg: 49
Blev medlem: 20 juli 2008, 17:28:37
Ort: Halmstad

Slutstegsbygge

Inlägg av Zwepp »

Hej, jag har byggt ett litet slutsteg som jag har tänkt bygga in i en liten aluminiumlåda.
Slutsteget är en byggsats från Kjell och company som enligt specifikationerna ska lämna 100 watt rms.

http://www.ladda-upp.com/bilder/7542/slutsteget

På utsidan av lådan ska jag sen sätta kontakter för ljudingång, spänning och högtalare.

Kylningen för transistorerna och ic kretsarna ska bestå av själva aluminiumlådan. Räcker inte det får jag sätta på kylflänsarna som ligger brevid på bilden. Några tankar om detta? räcker det med lådan?

Ett problem är att kretsarna har olika potentialskillnad, alltså behövs någon slags isolering mellan dem och lådan. Vad ska man ha till detta?
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

silpads och nylonbussningar, kolla under monteringsdetaljer eller vart de nu ligger på elfa.

Här har du alla typer, bara att välja nåt som passar: http://www.elfa.se/elfa-bin/thumbs.pl?M ... 68&2008969
Zwepp
Inlägg: 49
Blev medlem: 20 juli 2008, 17:28:37
Ort: Halmstad

Inlägg av Zwepp »

glömde det, vill helst inte beställa och betala massa frakt och grejer. Tror ni det finns sådana brickor på Kjell och company eller Clasohlson?
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Vill du komma undan riktigt billigt/gratis så finns dessa i gammla datornätagg.
Användarvisningsbild
MNorrgren
Inlägg: 5287
Blev medlem: 27 maj 2005, 16:09:10
Ort: Sjöbo, Skåne

Inlägg av MNorrgren »

Zwepp
Inlägg: 49
Blev medlem: 20 juli 2008, 17:28:37
Ort: Halmstad

Inlägg av Zwepp »

tack för svaren :D Den på kjell var nog lite dyr i och med att jag behöver 6 stycken. Tar nog och slaktar ett nätagg istället då.
Användarvisningsbild
ph
Inlägg: 284
Blev medlem: 10 augusti 2008, 20:52:36
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Inlägg av ph »

Zwepp skrev:glömde det, vill helst inte beställa och betala massa frakt och grejer. Tror ni det finns sådana brickor på Kjell och company eller Clasohlson?
Beställ från Elfa, om du betalar med VISA/Mastercard och bara beställer småplill som går ner i ett vadderat kuvert under 500g så blir den totala extrakostnaden 20kr. Inte så farligt, vad kostar det att köra en mil med bilen idag?
Tekko
Inlägg: 9009
Blev medlem: 28 november 2004, 20:19:15

Inlägg av Tekko »

Jag tror inte han beställer från nått ställe om han kan få de gratis ur ett gammalt nätagg.
Zwepp
Inlägg: 49
Blev medlem: 20 juli 2008, 17:28:37
Ort: Halmstad

Inlägg av Zwepp »

Såpass billigt ändå. Jag trodde Elfa var dyrare.

Men denna gången pillar jag nog ut dem ur ett nätagg. Kan vara bra att veta till en annan gång.
Skriv svar