Undrar om jag nånsin blir färdig med den här
Fast jag tror jag närmar mig.
Nu har mätförstärkaren tom möjlighet att jobba inverterat (bra för bryggkoppling vilket iofs kanske inte är så aktuellt).
Den kan dessutom jobba balanserat (dock bara ordentligt balanserat vid en förstärkning på 10ggr även om det går att göra ingrepp på kortet för andra förstärkningar).
Vid icke-inverterad förstärkning dras helt enkelt minusingången till backe, vid inverterad förstärkning kan plusingången få flyta.
Lite lurigt är vilken ingångsimpedans inverterad koppling får med flytande plusingång och R2 dynamiskt till backe.
Ett tag var jag inne på att ingångsimpedansen blir R15 + R16 men tror numera att R16 inte spelar någon roll då det aldrig går nån ström genom den dvs ingångsimpedansen med R16 blir fortfarande R15 då signalen så att säga viks vid minusingången.
Enda nackdelen med min koppling nu är lite övergångsdistorsion pga Klass B samtidigt som Klass B innebär att strömförbrukningen är redigt låg.
Jag tror inte jag kan bli så mycket nöjdare än såhär speciellt som jag sent omsider beslutade mig för att installera byggbara plintar som gränssnitt.
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.