Utvecklingstävling! Elektriskt Lås - MARS 2017 Avlyst!

Elektronikforumets tävlingar
Användarvisningsbild
hanpa
Utsparkad, på semester
Inlägg: 639
Blev medlem: 22 november 2016, 21:54:43
Ort: Hemort

Re: Utvecklingstävling! Elektriskt Lås - MARS 2017 Avlyst!

Inlägg av hanpa »

Först måste vi bestämma om tävlingen ska hållas, inte skicka in förslag direkt... Eller döda idén med negativa inlägg...

Behöver ju även bestämmas deadline, om förslagen ska lämnas öppet eller slutet etc. Bägge varianterna har sina fördelar.
Tror också på att det är bra att ha ordning och reda på "tråden" så att det inte ballar ur som det kan göra ibland här.

Om klockidén är hyfsat intressant så kan jag skapa en ny tråd. Finns det sponsorer?
Öppet eller slutet?
Jag kanske också vill delta.
Handuppräckning om intresse finns?
danielr112
Inlägg: 8043
Blev medlem: 18 januari 2009, 00:48:24
Ort: Alvesta, Småland

Re: Utvecklingstävling! Elektriskt Lås - MARS 2017 Avlyst!

Inlägg av danielr112 »

Jag tycker ideen är mycket intressant och röstar gärna. För mig personligen är det viktiga att man har lite regler på det och man bar sätter upp specifika kritierer. Antingen har man ett par admins eller liknande som bestämmer vem som vinner eller publik röstning. båda funkar för mig och det kan likväl vara så att det är olika baserat på vad för "tävling" det är.

Kan ev pyttsa in några kronor mest för att det är intressant. Om jag sedan själv är med beror på typ av projekt och om det är något som passar min kunskapsbas.

Och för de som tycker det är jobbigt eller bara helt dumt. Ja ni behöver faktiskt inte vara med så :) Däremot så är det alltid öppet för förslag på vad som är bra eller dåligt med diverse förslag.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: Utvecklingstävling! Elektriskt Lås - MARS 2017 Avlyst!

Inlägg av Magnus_K »

Om man tillåts att tycka något så anser jag att det här är en suverän idé. Tillsammans kanske det går att bestämma regler så även dödliga kan delta.

Jag deltar gärna!

Ps. Kul klock-idé Lasp :D Ds.
Användarvisningsbild
hanpa
Utsparkad, på semester
Inlägg: 639
Blev medlem: 22 november 2016, 21:54:43
Ort: Hemort

Re: Utvecklingstävling! Elektriskt Lås - MARS 2017 Avlyst!

Inlägg av hanpa »

VI kan kolla intresset först och diskutera lite formerna.

http://elektronikforumet.com/forum/view ... =2&t=86836

Det finns inget som hindrar att andra tävlingar startar parallellt. Men jag kom ju med idén om klocktävlingen så jag kör på med det så länge och kollar intresset.
Skriv svar