andersson 42" mod 42510fhd pvr

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
onceagain
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 december 2018, 12:31:00
Ort: åsa fem mil söder gbg

Re: andersson 42" mod 42510fhd pvr

Inlägg av onceagain »

Magnus_K skrev:Har inte kunnat följa finalen på tråden pga resa och strömavbrott, men nu är vi på banan igen.
Snyggt jobbat! Nu har du nog snart en TV till ska du se!
Skulle du bo i närheten så är det bara att hojta till så kan jag hjälpa dig med lödningen, om du är orolig för det.

Har tyvärr ingen ny passande LED liggande som du kan testa med men är man lite full-i-fan så kan man brygga den trasiga med en lite tråd för att se om panelen hoppar igång. Har i alla fall för mig att man kan göra så i och med att dom ligger i serie. :humm:
Tack,, blir lite långt bor på västkusten,chansade och beställde komplett set och om allt stämmer så slipper jag lödning ,sparar dom hela(gamla stripesen) till den andra tvn,,kommer redovisa resultat då jag fått hem dioderna ....
Användarvisningsbild
onceagain
Inlägg: 30
Blev medlem: 26 december 2018, 12:31:00
Ort: åsa fem mil söder gbg

Re: andersson 42" mod 42510fhd pvr

Inlägg av onceagain »

Hej igen ,hämtade ut dioderna igår och har nu satt ihop tvn ,det var enkelt , det svåraste var få bort pappret på den dubbelhäftade tejpen som diod stripesen fästes på , allt fungerar ,helt otroligt.Nu har grabben tv igen,känns bra i dessa konsumtionstider att kunna nyttja prylar mer/längre,och för bara tot 400kr ,leveransen av diodstripsen gick ganska snabbt för att komma från china knappt en månad, det kan lika gärna ta två månader och sedan tullen hantering bygger på det ytterligare, dom är inte för snabba. Ber om ursäkt för den lite fattiga bild dokumentationen, fick varjefall tagit bild på fungerande tv och dom urtagna stripsen,avslutar med att tacka alla inblandade,Breflabb,,Magnus k,,Danny,,Andy,,Rvl,,Glenn,,Säter,,Invaliden,,Henry,,,,hoppas jag fick med alla,,,tack återigen ..............michael
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Magnus_K
EF Sponsor
Inlägg: 5854
Blev medlem: 4 januari 2010, 17:53:25
Ort: Skogen mellan Uppsala-Gävle

Re: andersson 42" mod 42510fhd pvr

Inlägg av Magnus_K »

BRA GJORT! :bravo:
Klappa dig själv på ryggen för ett väl utfört arbete :tumupp:

Välkommen till "blodad tand"-gruppen och tack för feedbacken, det räcker gott för oss (vågar jag nog påstå) :wink:
Användarvisningsbild
breflabb
Inlägg: 3521
Blev medlem: 8 oktober 2014, 17:00:54
Ort: 59.466579, 16.506872

Re: andersson 42" mod 42510fhd pvr

Inlägg av breflabb »

:tumupp: Mycket bra jobbat. Det där är ett av det mer tråkiga jobbet för min del
Skriv svar