behöver köpa nya reläer, vilka kan jag ersätta dessa med?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Poontus
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 juli 2018, 16:49:46

behöver köpa nya reläer, vilka kan jag ersätta dessa med?

Inlägg av Poontus »

jag är totalt nybörjare på reläer, jag håller på att reparera en trasig 20000kr Reciver och har kommit fram till att det troligtvis är något av reläerna som är trasiga då det är ett standardfel på dessa och det är precis dom symptom som jag har.
just den exakta modellen som jag har verkar ha utgått, men vad tar jag då istället? vet inte vilka av alla specifikationerna som är viktiga som man inte får göra avsteg ifrån, det dom är på 9V och jag vet att många byter till 12V istället, men resten?

relä 1 är en SDT-S-109LMR2
relä 2 är en SDT-S-109DMR2

om någon kan fixa fram länk till där jag kan köpa rätt relän till rimligt pris uppskattas. gärna Elfa där jag kan handla över disk.
har hittat från USA där bara frakten ligger på 170kr + postnords avgifter utöver det vilket blir lite onödigt dyrt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11072
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: behöver köpa nya reläer, vilka kan jag ersätta dessa med

Inlägg av prototypen »

Här är databladet och det säger att det inte behöver vara en växlande kontakt som man kan tro av hålen i kortet, du har även mått på pinnarna.
http://www.farnell.com/datasheets/18468 ... 1235642937

ELFAhar bild på ett men det går inte beställa Länken sabbat av ä men det är art nr 110-86-058
https://www.elfa.se/sv/effektrelae-foer ... &simi=98.9

Problemet verkar vara 9 volt spole, ett 6 volt med ett motstånd i serie kanske är en väg.

Protte

Edit, trasig länk
Senast redigerad av prototypen 13 juli 2018, 10:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11072
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå