Dewalt skruvdragare, kass batteri, byta celler?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
teljemo
Inlägg: 1622
Blev medlem: 5 februari 2011, 12:08:13
Ort: Getinge
Kontakt:

Dewalt skruvdragare, kass batteri, byta celler?

Inlägg av teljemo »

Har ett gäng Dewalt skruvdragare som är till åren och batterierna håller dåligt..

Va tror ni om att försöka sig på att hitta liknande celler för att bygga ihop ett nytt batteri som passar med original laddaren? Är det möjligt?

Alternativt kan det finnas färdig monterade batterier.. Ett komplett original batteri brukar vara dyrt som en ny maskin om man hittar det..
RADIOT
Inlägg: 471
Blev medlem: 29 oktober 2011, 19:04:54
Ort: Öckerö JO57TR

Re: Dewalt skruvdragare, kass batteri, byta celler?

Inlägg av RADIOT »

Är det 14V eller 18V på dina gamla batterier?

http://www.swedol.se/produktsortiment/v ... urer=17972
Användarvisningsbild
Teknikern
Inlägg: 7038
Blev medlem: 29 juni 2007, 14:09:48
Ort: Sköldinge

Re: Dewalt skruvdragare, kass batteri, byta celler?

Inlägg av Teknikern »

Köp kinabatterin på Ebay, mina maskiner har jag fått just på grund av att batterierna gett upp och jag har aldrig blivit missnöjd när det gäller kinabatterierna, dom har funkat minst lika bra som originalet och sist köpte jag 3 till slående skruvdragaren för samma peng som 1/3-del av originalet och jag har kört massor med dom utan problem.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32735
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: Dewalt skruvdragare, kass batteri, byta celler?

Inlägg av HUGGBÄVERN »

teljemo skrev:Alternativt kan det finnas färdig monterade batterier.. Ett komplett original batteri brukar vara dyrt som en ny maskin om man hittar det..
leta efter ersättningsbatterier och kolla priset. Nästa fråga är hur enkelt det är att byta batterier. Jag försökte till min sketna Feraxmaskin och gav upp. Beställde ett nytt batteri vilket kostade mer än maskinen ....
Skriv svar