Torktumlare Elektrolux EDH3674PW3 Felkod E60

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
cittra49
Inlägg: 270
Blev medlem: 29 augusti 2010, 19:58:22

Torktumlare Elektrolux EDH3674PW3 Felkod E60

Inlägg av cittra49 »

Detta är en "värmepumps" tumlare som är 2,5 år och nu har jag börjat få E60 i displayen ibland, då har jag bara startat om den och då har den funkat fint 10-15ggr.
När programmet är klart så gör den några var ibland, nån anti skrynkel grej? Öppnar jag luckan utan att sätta den på 0 så går trumman fast dörren är öppen.

Kan det va så att dörr sensorn är paj och tror att dörren är stängd hela tiden?

E60 har ju googlats en hel del och fått massa olika svar:

Dåligt rengjorda filter
För varmt i rummet
Nåt med uppvärmningen
Att E60 bara va en generell kod och man va tvungen att få tumlaren i service mode för att läsa den riktiga koden?

Åtgärderna jag gjort hittils är bara att rengöra filtrena, inte hittat nån service manual heller.

Två timmar kvar på tumlaren sen ska jag skruva bort bakstycket och ta ett span, så det inte är massa smuts i fläkten bak.


Nån som har några heta tips vart man ska börja attackera, då jag har småbarn så går den ju i princip jämt :D , så jag vill inte ha den i molekyler längre än nödvändigt.
Användarvisningsbild
Danny
Inlägg: 2945
Blev medlem: 17 maj 2007, 16:30:37
Ort: Skåne

Re: Torktumlare Elektrolux EDH3674PW3 Felkod E60

Inlägg av Danny »

Bild
cittra49
Inlägg: 270
Blev medlem: 29 augusti 2010, 19:58:22

Re: Torktumlare Elektrolux EDH3674PW3 Felkod E60

Inlägg av cittra49 »

Tack för det :tumupp: , löste problemet med luckan, satt en ganska rejäl tuss som höll kontakten inklämd, så nu går den inte runt med öppen dörr.

Tog av delar av bakstycket och en plastfläkt glappade en del på axeln, fixade till det. Konstigt nog så har den funkat i 20+ tumlingar utan problem :bravo:
Skriv svar