kan ni snälla förklara den här ekvation i den här video?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
aysa
Inlägg: 63
Blev medlem: 3 februari 2018, 12:46:06

kan ni snälla förklara den här ekvation i den här video?

Inlägg av aysa »

eftersom jag går i 9 an har vi inte läst mycket om el , så vet jag inte så mycket o behöver er hjälp
så kan nån förklara den här videon

alltså inte hela video utan ,
alltså om han använder denna typen av solar cell kan inte han driva infusion pump direkt med solar som är 2m2 för att att driva denna infusion pump som förbrukar ca 10 behovs minst 20m2 solar cell i 1000lux inomhus belysning så, vad menar han med 10% ökad batteri tid ? skulle han sätta solcell och ström från ell nätet samtidigt att ladda hans infusion pump eller ?
förklara snälla det jag måste klara en uppgift i teknik idag jag kan inte det utan att veta vad ökad batteri tid betyder.... :(
tack på förhand :P
aysa
Inlägg: 63
Blev medlem: 3 februari 2018, 12:46:06

Re: kan ni snälla förklara den här ekvation i den här video?

Inlägg av aysa »

vad är den där 10% ökad batteri tid? skulle den 10% av 10w kommer från solcell bara när man laddar apparat eller hela tiden?
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 30011
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: kan ni snälla förklara den här ekvation i den här video?

Inlägg av MadModder »

Redigerade lite off topic.

Droppvagnen är batteridriven, och drivs endast på batteri när flickan där går omkring och drar sitt dropp med sig.
Om man monterar solceller på vagnen (antar det är de som ser ut som en tejpad låda nedtill så att de får ljus av takbelysningen, laddar de batterierna så att att man klarar sig 10% längre tid.

Men å andra sidan kan man lika gärna montera lite fler batterier på vagnen. Det tar mindre plats och ger mer kapacitet.
aysa
Inlägg: 63
Blev medlem: 3 februari 2018, 12:46:06

Re: kan ni snälla förklara den här ekvation i den här video?

Inlägg av aysa »

okej nu förstår jag tack :D
Skriv svar