Tangentbord som havererat pga avslut av drivrutiner

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
thezeph
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 december 2017, 15:34:05

Tangentbord som havererat pga avslut av drivrutiner

Inlägg av thezeph »

Jag sitter med en Zboard tangentbord som jag använt i typ 10 år. Det har en specialdel med wasd och andra knappar för den som lirar spel. Har fungerat strålande i alla år men i och med senaste säkerhetsuppdateringen för windows 10 stödjs inte längre den knapp delen. Har letat runt en del i ett försök att hitta en lösning men utan resultat.

Hörde mig för i en Kjell & Co butik där en i personalen tipsade om detta forum så tänkte att jag slänger in mina frågor här.

Så här ser tangentbordet ut:

Bild

Det är alltså den vänstra delen jag vill få att fungera igen, den är en ergonomisk matchning med mina händer. Tanken är att på något sätt ersätta elektroniken som styr den delen med en egenkonstruktion men jag vet inte vart jag ska vända mig för att lära mig mer och eventuellt få det att fungera igen. Bäst vore det om man kunde 3D-printa ett skal för knapparna så att man endast har den extra speldelen och matcha tangenterna med deras bokstäver, shift, alt, etcetera. Det är alltså det elektroniska jag till en början behöver lite tips om hur jag kan gå tillväga med. Någon med några tips?

Tusen tack!
metric
Inlägg: 766
Blev medlem: 16 maj 2010, 11:04:52

Re: Tangentbord som havererat pga avslut av drivrutiner

Inlägg av metric »

Skriv svar