Sluta en svagströmswitch med webbaserad lösning

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
hastings
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 oktober 2017, 15:57:48

Sluta en svagströmswitch med webbaserad lösning

Inlägg av hastings »

Hej är ny på forumet.

Jag har just installerat ett Yale Doorman V2 lås. Det skapar problem med mitt sjutillhållarlås som aktiverar ett gammalt securitas larm via microswitch när man låser. Jag vill nu kunna aktivera larmet utan att låsa med det låset.

Jag har kollat med Verisure de säljer inget sånt tillbehör och låstet har ett krypterat gränssnitt.

Jag kommer att byta larmet i vår men för att kunna låsa helt nyckelöst och larma PÅ/AV så var min idee att ha en wifi krets (med välkänd programvara för android )som bryter en spänningsfri kontakt parallellt med sjutillhållarlåset som då inte behöver användas om man inte vill.

Det finns gott om wifi styrda reläer som skickar 240 v /10 A tex Sonoff + hela Aliexpress. men jag vill bara ha en on -off funktion spänningslöst å då blev det svårt . Kan man göra ingrepp i ett Sonoffrelä så att det sluter men inte skickar någon ström?

Är den nån som sett en färdig sådan krets ?
Andra ideer som inte innebär att jag ska hacka Yale doorman eller verisure?
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin
Inlägg: 14819
Blev medlem: 16 april 2006, 17:04:10

Re: Sluta en svagströmswitch med webbaserad lösning

Inlägg av mrfrenzy »

Välkommen till forumet.

Sätt en mikrobrytare i dörrkarmen som påverkas av hakregeln från Yale Doorman?
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor
Inlägg: 16721
Blev medlem: 16 november 2003, 12:22:57
Ort: i det mörka småland

Re: Sluta en svagströmswitch med webbaserad lösning

Inlägg av grym »

fort men fult, skaffa en webbkamera med rörelse, och om du sätter kameran i ett visst läge så påverkar du en strömbrytare, du kan till och med ha en on/off så att du kan annvända kameran som nästan vanligt under resten av tiden
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Inlägg: 29906
Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
Ort: MadLand (Enköping)
Kontakt:

Re: Sluta en svagströmswitch med webbaserad lösning

Inlägg av MadModder »

Det går att modifiera Kina-wifiswitcharna, men avståndet till spänningsförande delar blir allt annat än tillfredsställande.

Sätt en 12v-adapter i Kina-switchen och driv ett 12V-relä. Då har du en spänningslös lösning.
Skriv svar