Skumt ??
Enligt Atlas manual skall den vara YD startad enligt. elföreskrifter gällande då motorn tillverkades får dom inte direktstartas mot allmänt elnät...
Industri modell?/byttmotor?/ eller ej alla uppgifter på den Franska skylten? (Kanske några glas rött till frukost som bar brukligt vid tiden för motons tillverkning)
Ta en bild på plinten.. i motorn. Tror fortfarande att den går att koppla om tills jag är överbevisad med ett foto på plinten ligger blecken som 3 III och 5 plintar går den att koppla om ..
Din F.O behöver inte överdimentioneras PGA överlast kan ej ske..
Den kommer bara pumpa luft
Den kommer bara köra till max kostruktionstryck 10bar? Annars smäller tanken
Avlastnings ventil finns vid starten
Motorn avpassad/provad med rätt moment till belastningen i konstruktionen man behövde inte chansa när man byggde i hop prylarna
motorn är troligen rejält tilltagen
och inte som dagens prylar vi ligger på gränsen bara den håller garantitiden så mår vi sälja en ny sen
Jag kan kolla om jag ligger på en beg. ABB F.O bor du i västsverige och den finns kvar/fungerar fortfarande efter 2 år på hyllan? .bytes mot lämpligt.
är kompressorn för hobbybruk och inte drift 7-16 nonstop många start stop rekomenderas starkt YD ingen elektronik som strular YD starter åldras inte till skillnad från F.O YD slits vid drift,
/P