HackRF one

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Lonius
Inlägg: 226
Blev medlem: 10 juli 2005, 01:38:58
Ort: Sollentuna

HackRF one

Inlägg av Lonius »

Någon som ar en aning om skillnaden på HackRF One http://www.greatscottgadgets.com/hackrf/
den riktiga och den som säljs på ebay typ
http://www.ebay.com/itm/HackRF-1-One-RT ... Sww3tY5ilD
Är det utförandet eller annat som är skillnad?

Roger//
SEK
Inlägg: 20
Blev medlem: 29 september 2016, 10:09:16

Re: HackRF one

Inlägg av SEK »

Ja det är ju inte "originalet" i alla fall.
HackRF är väl "open-source", så då kan ju "vemsomhelst" bygga den. Jag fick 90 träffar när jag sökte på HackRF på ebukten. En annan fråga är ju hur bra domhär klonerna blir, och hur programvaran fungerar. Vill man komma riktigt billigt undan kan man ju köpa ett färdigt kretskort från Aliexpress för 20 dollar och prova...

Förmodligen är en stor del av dom här "kopiorna" säkert lika bra som originalet, men då är ju inte prisskillnaden så stor heller...
En kille som heter Giorgio Campiotti‏ har gjort mätningar på "China HackRF":
Säljare på ebukten är ju ganska känsliga, så om man skulle få en varg går det förmodligen att få den utbytt...
Användarvisningsbild
Lonius
Inlägg: 226
Blev medlem: 10 juli 2005, 01:38:58
Ort: Sollentuna

Re: HackRF one

Inlägg av Lonius »

Tack för ditt svar SEK, jo oäktingen från China är trotts allt en jag vill prova men är baske mig sugen på ett orginal men priset.
Ja vet att originalet är bäst men men.
Tror jag kanske ska testa en från China å se om den duger å vart det barkar hän :D
johano
Inlägg: 1943
Blev medlem: 22 januari 2008, 10:07:45
Ort: Stockholm

Re: HackRF one

Inlägg av johano »

Meddela gärna vad du kommer fram till - det finns fler som sneglar och velar :-)

/j
Användarvisningsbild
Lonius
Inlägg: 226
Blev medlem: 10 juli 2005, 01:38:58
Ort: Sollentuna

Re: HackRF one

Inlägg av Lonius »

Japp ska kolla in vad som är å kolla ekonomin så får vi se hur läng jag får vänta på en China copia :D
Skriv svar