ELFA är fantastiskt!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
bearing
Inlägg: 11264
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av bearing »

Hehe, den som svarat dig har förmodligen bara tittat i datorn, och sett att artikeln finns. Personen har alltså inte kontrollerat att det blivit fel på t.ex. lagret, att lådan märkt ditt artikelnummer innehåller delar med det andra artikelnumret. För det är väl antagligen detta som hänt?
H.O
Inlägg: 5716
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av H.O »

Efter ytterligare en kontakt med ELFAs kundtjänst angående den felaktiga kabelkaneln får jag följande mail:
Vårt lager hade tyvärr glömt att ta bort den felaktiga artikeln, nu ska det bli rätt.
Skickar den idag.
Och idag anländer en kabelkanal - precis lika dan som de andra två så nu har de levererat fel artikel TRE gånger. :wall:
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27039
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av tecno »

GRATTIS

Antar att du har fått nog av gynnarna på Elfa efter denna fadäsen?
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av prototypen »

Fått nog???

Nej nej, kabelkanaler kan man inte få nog av. De kommer säkert till användning i något annat projekt.

Håll ut, när de skickat alla 80x60 så får de ta ur nästa låda.....

Protte
bearing
Inlägg: 11264
Blev medlem: 2 mars 2006, 01:01:45
Ort: Ängelholm

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av bearing »

H.O skrev:Och idag anländer en kabelkanal - precis lika dan som de andra två så nu har de levererat fel artikel TRE gånger. :wall:
:shock:
:lol:
Användarvisningsbild
l2t
Inlägg: 2135
Blev medlem: 14 september 2010, 22:14:53
Ort: Skåne/Lund

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av l2t »

Snart dags att börja sälja kabelkanaler då :D
Knappas
Inlägg: 148
Blev medlem: 26 november 2008, 16:51:09
Ort: Stockholm

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Knappas »

Man kanske skulle kunna sälja tumstockar till Elfa? Jag menar med rätt säljpitch om hur mycket
pengar de skulle kunna tjäna och hur mycket mer nöjda kunderna skulle vara... :)

Ser en möjlighet att tjäna storkovan! :)
H.O
Inlägg: 5716
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av H.O »

Vi har varit "färdiga" med ELFA länge och flera gånger. Men så var det där telefonsamtalet där det (igen) lovades att barnsjukdomarna med det nya lagret skulle vara fixat. Första försöket efter det vara batterierna enligt tidigare och nu kabelkanalen.

När jag ringde de igen idag så var det rätt uppgivet från kundtjänst. De sa: -Ja, då kan vi helt enkelt inte leverera den. Men jag lät de inte slippa undan så enkelt den här gången utan jag "ska" ha rätt artikel levererad. Så himla svårt kan det ju inte vara att ta valfritt mätverktyg (Knappas tumstock t.ex) och kontrollera att kabelkanalen är 60mm bred och 60mm hög som det står i produktbeskrivningen för den beställda artikeln? Vederbörande på kundtjänst skulle "ta det ett steg högre upp" på lagret.... (EDIT: Och ifall det är nån som missat det så finns lagret inte längre i Sverige)

Ett par dagar till klarar vi oss men sen börjar det bli bråttom så har de inte slut på 80x80 frammåt Tisdag (och därmed börjar skicka RÄTT) så får jag ge upp.

Tröttsamt och tråkigt är det men på nått sätt känns det ändå som ett litet steg i rätt riktning. Jag menar det är ju bara EN artikel som krånglar...
Haralt
Inlägg: 2497
Blev medlem: 15 november 2016, 00:19:11

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Haralt »

Ofta använder stora företag billigast möjliga personal för lagret. Därför får man vara beredd på att det kan gå snett, som rapporteras i denna tråd.
Var har Elfa lagret då?
På gamla goda tiden låg det i Solna, och man kunde åka dit och hämta varor.

På Elfas Disträleks hemsida anges märkligt nog inte var de har sitt varulager. Hemligt?
Skäms de över att ens nämna var?
H.O
Inlägg: 5716
Blev medlem: 19 mars 2007, 10:11:27
Ort: Ronneby

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av H.O »

Holland, om jag inte minns fel.
Alla gör misstag och det är OK, nån gång ibland men när man gång efter gång gör det ena misstaget efter det andra så är det nått fundamentalt fel och det är inte OK. En del säger att vi var bortskämda på 90 och 00 talet när lagersaldon var korrekta, leveranstider var korrekta och man faktiskt fick det man beställde - jag vill hävda att DET är vad man ska förvänta sig av en leverantör som i första hand riktar sig mot företagskunder. Som företag håller det inte att beställa på lotteri och "hoppas" att man "kanske" får det man beställt på den tid de utlovar.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av lillahuset »

Bara att vänja sig vid.
Användarvisningsbild
lgrfbs
Inlägg: 7008
Blev medlem: 28 januari 2005, 15:48:53
Ort: X-län
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av lgrfbs »

Jag fick detta i e-posten idag:
Från Ebrev skrev:Hej lgrfbs

Jag hoppas att du mår bra och hinner med allt som ska göras före jul och nyår.

Som koncernchef för Elfa Distrelec är det mitt personliga åtagande att säkerställa att din röst är hörd under vår utvecklingsresa. Vi har arbetat med ett antal områden som syftar till att stötta dig bättre och göra din arbetsdag enklare. När jag läser våra kundundersökningar, märker jag att vi inte lyckats informera våra kunder om förbättringarna i tillräcklig mån. Har du märkt dem?

Produktdetaljsidan innehåller nu information om tillgängligheten, inklusive bekräftade framtida leveranser från våra leverantörer
Vi har bättre filtreringsalternativ när du söker och bättre tekniska data
Vi kan erbjuda ”Order Approval Manager”, där du som chef kan lägga till fler användare till ditt konto och fastställa budgetgränser per order och år
... och många andra funktioner

Om du inte har upptäckt detta, uppmuntrar jag dig att testa oss. Jag erbjuder dig rabattkoden XXXXXXXXXX som ger dig 10% på nästa onlineköp den här veckan, som du kan använda den på vår webbshop.

Jag hoppas även att du har hittat mina kontaktuppgifter via ”Kontakt med koncernens CEO” på vår webbplats. Jag är idel öra om du vill dela med dig av dina tankar.
Var med på vår resa för att bli den bästa supportern av din.


Med vänlig hälsning,


Christina Åqvist
distrelec-ceo-aqvist@distrelec.com
CEO Distrelec Group


Observera att rabattkoden är giltig t o m 2016-12-11, kan bara användas en gång per företag och kan lösas in på vår webbshop. Det kan inte kombineras med andra rabattvillkor.
10% blir just inget att hurra för på de ordrar som jag brukar beställa och efter att ha läst och följt denna tråd. mheee om jag skulle nyttja rabatten.
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27039
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av tecno »

Fick samma, svarat och talat om vad jag tycker och tänker.
Användarvisningsbild
lillahuset
Gått bort
Inlägg: 13969
Blev medlem: 3 juli 2008, 08:13:14
Ort: Norrköping

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av lillahuset »

Via forumet?
Användarvisningsbild
tecno
Inlägg: 27039
Blev medlem: 6 september 2004, 17:34:45
Skype: tecnobs
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av tecno »

Via epost
Skriv svar