ELFA är fantastiskt!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

Fantastiskt, ett paket bara :D

MVH/Roger
PatrikL
Inlägg: 38
Blev medlem: 11 augusti 2010, 11:58:34

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av PatrikL »

alexanderson skrev:Hur många är det som vet att ELFA en gång sålde en TV-apparat i byggsats.
Coolt! hade inte en aning!
Användarvisningsbild
wiklis
Inlägg: 1933
Blev medlem: 11 mars 2009, 22:33:47
Ort: Skellefteå

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av wiklis »

Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

En liten småkritisk kommentar:

Kära ELFA lagerför mycket däribland sortimentskåp från Raaco.

I sin lansering av dessa sortimentskåp har dom en mängd bilder.

Vi som är vana vid att handla från ELFA (och andra) vet att bilderna inte alltid stämmer överens med verkligheten.

Jag tycker det är helt okej när det till exempel gäller sånt som logikkretsar, det finns ingen anledning att ha flera hundra bilder på logikkretsar bara för att de ska stämma med typnumret, de ser ju liksom likadana ut ändå.

Men i mitt fall tycker jag ELFA har gjort en ganska grov tabbe, bilden på sortimentskåpet stämmer till att börja med inte (artikelnumret har 24 askar medans skåpet på bilden har 30 askar) samtidigt som Raaco kanske har maximalt 25 modeller...

Hur jobbigt är det då på en skala att fota rätt bild om antalet modeller bara är 25?

Men detta är faktiskt inte det värsta, det värsta tycker jag är att den bilden ELFA har på produkten lagerför dom inte alls.

Jag tycker det är direkt komiskt.

Om det inte hade stämt hade jag inte sagt så mycket men när den inte ens finns i lager, då blir man minst sagt fundersam.

MVH/Roger
PS
Det är en sån fixering vid bilder idag, vore mycket bättre om man radade upp artiklarna med kärnfulla data i en tabell varvid man kan klicka på en liten länk om man dessutom vill se artikeln, varför vill man se hur artikeln ser ut redan från början när det samtidigt tar en massa plats?!
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Inlägg: 32735
Blev medlem: 23 augusti 2006, 22:44:11
Ort: Lilla Paris
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Tips från coachen: Finns det hänvisning till datablad/pdf-fil, kolla den efter korrekt info. :idea:
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av prototypen »

Det kunde finnas lite mer relevant information direkt i sökningen, att ladda hem tio datablad för att sortera ut vilken som tål xx volt.

Sist sökte jag på blindpaneler för 19", bilden visar på 6 st paneler, OK 3 olika höjder men det var även mörka paneler, var det något som skulle sitta bakom eller.
Ingen lösning på webben men i en gammal katalog så fanns det även i svart utförande dvs hälften av informationen i bilden var falsk titta på https://www.elfa.se/sv/19-tums-frontpan ... p/15222807

Nåja ska trots allt lägga en order tillELFA på måndag på 11 rader.

Protte
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

soundbrigade skrev:Tips från coachen: Finns det hänvisning till datablad/pdf-fil, kolla den efter korrekt info. :idea:
Finns inget pdf att ladda ner: https://www.elfa.se/sv/sortimentskap-30 ... iteo_se_sv

MVH/Roger
hummel
Inlägg: 2267
Blev medlem: 28 november 2009, 10:40:52
Ort: Stockholm

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av hummel »

Lustigt att elfa hänvisar till papperskatalogen.:-)
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

Var gör dom det?

Inget ont om papperskatalogen annars, jag är jublande glad över den :)

Fast en jättebrist har jag upptäckt nyligen, inget artikelnummer-register längre :(

MVH/Roger
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av prototypen »

Titta på det jag länkade till https://www.elfa.se/sv/19-tums-frontpan ... p/15222807
någonstans i mitten lite till höger.
Pappers.jpg
Där finns det

Annars har man art nr så finns det ett register längst bak i katalogen

Protte
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

Nu ser jag det, speciell hänvisning minst sagt :)

Men det här
Annars har man art nr så finns det ett register längst bak i katalogen
är fel, i alla fall vad gäller den senaste katalogen (min andra katalog från 2008 har dock ett artikelnummer-register)

MVH/Roger
Användarvisningsbild
prototypen
Inlägg: 11076
Blev medlem: 6 augusti 2006, 13:25:04
Ort: umeå

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av prototypen »

Den senaste katalogen gav jag bort men jag har en modernare än 2008 där det finns register.

Protte
Användarvisningsbild
Spisblinkaren
EF Sponsor
Inlägg: 12990
Blev medlem: 13 december 2012, 21:41:43

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Spisblinkaren »

Jag tycker det är tråkigt att dom slutat med artikelnummer-register.

Det var så käckt att liksom sitta i soffan utan dator och bara i lugn och ro slå på produkterna man köpt eller fått tips om samtidigt som man mycket lättare ser hela produktdjupet och inte minst, relaterade produkter.

Nej, att inte ha nåt artikelnummer-register i den senaste katalogen är helt klart en miss.

MVH/Roger
Användarvisningsbild
Glenn
Inlägg: 33767
Blev medlem: 24 februari 2006, 12:01:56
Ort: Norr om Sthlm
Kontakt:

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Glenn »

Nu har jag beställt en hel del från elfa i jobbet på sistonde, och det har fungerat VÄLDIGT bra.


Flera gånger har jag beställt runt eftermiddagsfikat (14-15.00 nångång) och likförbannat så har dom ringt från receptionen innan lunch nästa dag om att jag har fått paket, och så har prylarna funnits där.

Allt har inte funnits på lager och då har jag fått vänta lite extra, men i övrigt har allt fungerat suveränt smidigt, precis som förr.

Nu beställde jag precis och skrev i "meddelande till leverantör" att dom skulle slänga med ett par kataloger, återstår att se om dom löser det när det saknades artnummer och det stod i kommentarsfältet.
Gimbal
Inlägg: 7919
Blev medlem: 20 april 2005, 15:43:53

Re: ELFA är fantastiskt!

Inlägg av Gimbal »

Hur är det nu, är det 89 spänn (plus moms?) som är billigaste fraktalternativet?
Skriv svar