går och funderar på en sak jag borde göra
den kräver en liten mottagare, batteridriven och relativt låg standby effekt
och en batteridriven sändare därtill
gäller bara att slå av och på en sak, räckvidd, , säg 5 meter, gör inget om man klarar 50
lämpligt med matig 3-4v, ett laddbart LI-något batteri
rimlig storlek runt max 2-3 kubik cm
planen är så litet som möjligt, eller max motsvarande ett halvstor armbandsklocka
sändare är i stort sett oväsentligt
drifttid , minst 24t
liten strömsnål mottagre
- Electricguy
Re: liten strömsnål mottagre
behöver bara en av och på, ev kan man lösa det med tondetektor och ljudöverföring
behövs inget perfekt, utan bara något som är ok
d.v.s, funkar även om den råkar ge felsignal ibland och missar någon, bara det är ber på 1% eller så
behövs inget perfekt, utan bara något som är ok
d.v.s, funkar även om den råkar ge felsignal ibland och missar någon, bara det är ber på 1% eller så

Jag tror det var rogerk8 som körde en tråd där det diskuterades möjligheterna att bygga en "keyfinder" med helt passiv mottagare men aktiv sändare. Slutsatsen var väl att det i princip inte går (om man inte ska göra mottagaren så att den ger mycket korta tonstötar med långa pauser och sändaren byggs så stark att det är risk att bli grillad, typ). Det kan nog ändå vara intressant att läsa tråden för olika idéer om att bygga strömsnålt framkommer.
jopp, var aktiv i den tråden med
men i detta fallet skall jag ändå driva en liten sak som tar lite ström så det blir batteri i mottagaren
hittade kanske lämpligt på ebay igår
17x12mm med rätt spänning och för små pengar
SYN115/SYN480R 315MHz/433MHz ASK Wireless transmitter receiver Wireless module
få se om några veckor hur dom är
men i detta fallet skall jag ändå driva en liten sak som tar lite ström så det blir batteri i mottagaren
hittade kanske lämpligt på ebay igår
17x12mm med rätt spänning och för små pengar
SYN115/SYN480R 315MHz/433MHz ASK Wireless transmitter receiver Wireless module
få se om några veckor hur dom är