Elektromagnetfunderingar

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
DennisCA
Inlägg: 2289
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Elektromagnetfunderingar

Inlägg av DennisCA »

Försökte kolla med ett företag jag kom ihåg jobbade med motorer och kontaktade system control i Vasa och frågade om dom sålde lindningstråd och tillbehör. Fick svar ja,
Ok, vad för spolstorlekar har ni för 0.9mm lindningstråd? Behöver cirka 825 meter om jag följer nuvarande plan
Fulla trådbobiner är 250mm
Väldigt kryptiskt svar, vad talar karln om? Kanske han skrev fel, rullarna dom har är 250m?
Hej, menar du 250m?
rullen är diameter 250mm
1000 meter 0,90 tråd är 5,7kg
1kg är 176meter
Nu börjar jag bli lite sur, hur svårt ska det vara, dryga svar, hade ju en enkel fråga...
Då jag frågade om spolstorlekar undrade jag inte om den fysiska storleken på bobinen/spolen, utan vilka trådlängder ni hade till salu och uppgav hur mycket tråd jag behövde.

Trodde jag hade ställt en relativt enkel fråga men kanske inte.
Sen dess inga svar.

Så sådär verkar det vara att ha att göra med System Control i Vasa...
ds77
Inlägg: 2223
Blev medlem: 24 juli 2008, 09:38:07
Ort: småland

Re: Elektromagnetfunderingar

Inlägg av ds77 »

Om du följer upp med en fråga om en spole med 5kg tråd på?
DennisCA
Inlägg: 2289
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Elektromagnetfunderingar

Inlägg av DennisCA »

Näää inte vill jag ge dom några pengar längre...
DennisCA
Inlägg: 2289
Blev medlem: 13 maj 2014, 08:44:18
Ort: Finland, österbotten

Re: Elektromagnetfunderingar

Inlägg av DennisCA »

OK, i Vasa var dom inte mkt hjälp och ett annat företag i södra finland ville bara sälja 22kg rullar men en hittade en motorlindningsfirma i Närpes som kan spola så mkt som behövs. Ser väl ut som cirka 145€ för tråden.

Nu blir det att ta reda på vad resten av delarna kan kosta, för det behöver jag fixa en ritning, håller just på och lär mig Fusion 360 då jag är trött på Sketchups begränsningar. Kommer ta en tid det här, barskrapad med räkningar nu också så det blir att fjärta inåt ett tag.
Skriv svar