Drabbades av ett tydligen ganska vanligt problem. I somras var stjärtvärmen på förarsätet alltid på.
Orkade inte med det just då och drog ut säkringen. Nämnde det för en jobbarkompis som sa att det
är reglaget inne i bilen det är fel på då. Han skulle till skroten och köpa ett så han köpte ett åt mig också.
Jag bytte och nu fungerade värmen. Jag kunde förstås inte låta bli den gamla enheten. Googlande gav inget om den alls.. Att komma in i den var inte lätt, men tillslut gick det efter mycket bändande.
Hade den liggande på skrivbordet och tänkte att jag byter den stora elektrolyten. Sen listade jag ut vad
stiften var till och kopplade in ett vridmotstånd mellan Sense och GND. Det lär sitta ett NTC-motstånd från
stolen in där. På värmeläge 3 slog reläet ifrån när resistansen kom under ca 640ohm. på värmeläge 1 slog reläet ifrån redan runt 960ohm. Spänningen över "NTC":t låg runt 2V. Oansluten ligger spänningen på ca 11.6V vid 12.6V matning.
Verkar som det var elektrolyten som var död eftersom det finns funktion och reläet inte alltid är draget.
Kanske inte så konstigt, de gulliga lamporna genererade mycket mer värme än vad de såg ut att kunna generera

Pinout:
2. 12V-matning till kortet och till stolsvärmen
6. NTC-ingång. NTC i sitsen kopplat mellan jord och denna ingång (?)
7. 12V-matning bara för glödlamporna.
9. GND för kortet och lampor
10. 12V ut till stjärtvärmen (styrs av reläet). Andra sidan av värmesitsen måste vara jordad i bilen.
Hoppas nån har nytta av det! (Om man söker: 54 71 024 W409K).
MVH: Mikael