Jag håller på med ett projekt som involverar att skicka lite data mellan en PC och en PIC microcontroller.
Jag har fått igång själva kommunikationen med hjälp av ett exempelprogram skrivet i VB .NET
Problemet är att jag inte kan VB över huvud taget.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är att skriva en windows service i VB .NET som använder delar av exempelprogrammet jag har samt "biblioteket" spotify.vb som finns att ladda ner på nätet.
Det applikationen behöver göra är att polla värdet på en byte från PIC:en och beroende på värdet i denna byte, utföra antingen spotify.PlayNext , spotify.PlayPrevious eller spotify.PlayPause
Utöver detta så ska den skicka spotify.NowPlaying() som string till PIC:en om spotify.NowPlaying() ändras.
jag är säker på att detta skulle ta mindre än 1timme för någon som sysslar med VB .NET
All hjälp jag kan få uppskattas grymt mycket.
Jag bifogar spotify.vb och exempelprogrammet samt dess källkod
Tack igen!
Någon som kan VB .NET och vill hjälpa mig?
Någon som kan VB .NET och vill hjälpa mig?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Någon som kan VB .NET och vill hjälpa mig?
Bör kanske tilläggas att detta är ett hobbyprojekt och allt kommer delas med allmänheten.
Serieporten har en trigger som kallas typ ondatareceived eller liknande. Du behöver inte kontinuerligt kolla efter data med andra ord.
När det har kommit in data så är det dock viktigt att loopa tills bufferten är tom annars kan du missa data.
När det har kommit in data så är det dock viktigt att loopa tills bufferten är tom annars kan du missa data.
Sorry, verkar helt ha missat att skriva att detta är över USB och inte serieport.
Och jag kör USB porten på PIC:en som USB Slave och den kan inte initiera något utan det måste Host göra, dvs applikationen på PC:n
Och jag kör USB porten på PIC:en som USB Slave och den kan inte initiera något utan det måste Host göra, dvs applikationen på PC:n